A Final Fantasy 7 Remake Intergrade Switch 2 fizikai kiadása Game-Key Card formátumban érkezik, mivel a Square Enix a szerepjáték teljesítményének maximalizálására törekszik – nyilatkozta a játék rendezője, Naoki Hamaguchi. Ezt a magyarázatot egy nemrégiben adott interjú során osztotta meg, ahol a közelgő Final Fantasy 7 Remake port legvitatottabb aspektusairól is beszélt.
Szeptember 12-én Hamaguchi személyesen bejelentette, hogy a Final Fantasy 7 Remake érkezik a Switch 2-re és az Xbox Series X/S-re. A Square Enix ezt követően megosztotta az új verziók fizikai kiadásainak dobozterveit. Nem sokkal később a rajongók észrevették, hogy a Switch 2-es verzió Game-Key Card formátumban lesz elérhető. Mint ahogy az összes nagy népszerűségnek örvendő cím esetében, ez a bejelentés is online panaszokat váltott ki.
A Switch 2 Game-Key Card-ok gyorsabb betöltési időt kínálnak, mint a cartridge-ok
Egy új interjúban a német JPGames (az Automaton West közvetítésében) Hamaguchi megvédte a döntést, hogy a közelgő port Game-Key Card formátumban kerül forgalomba, ahelyett, hogy cartridge-ként, ami lehetővé tenné, hogy a játék azonnal játszható legyen, jelentős letöltés nélkül. Az iparági veterán érvelt amellett, hogy a "magas szintű HD" projektek, mint a Final Fantasy 7 Remake Intergrade, a cartridge-ok betöltési sebessége miatt szűk keresztmetszetekkel küzdenek. A játék belső flash tárolóról való futtatása lényegesen gyorsabb, ezért a Square Enix a Game-Key Card mellett döntött, lényegében digitalizálva a szerepjáték Switch 2-es "fizikai" kiadását.
Hamaguchi elismerte a játékosok panaszait a Final Fantasy 7 Remake Intergrade Game-Key Card formátumban való megjelenésével kapcsolatban, és megértette, miért nem tetszik ez a formátum egyes rajongóknak. Azonban hangsúlyozta, hogy a hagyományos cartridge kiadás betöltési idővel kapcsolatos hátrányai nem indokoltak ebben az esetben. "A cartridge egyszerűen gyengébb lesz, ez a média működésének következménye" – mondta.
Miért olyan ellentmondásosak a Switch 2 Game-Key Card-ok?
Néhány hangos Nintendo-rajongó már április óta ellenzi a Game-Key Card-okat, aggályaik között szerepel a játékok megőrzésével kapcsolatos kérdés, mivel a "hamis fizikai" dobozok valójában nem tartalmaznak játékokat, és a Nintendo által esetlegesen leállított szerverekre támaszkodnak. A japán játékóriás ezt a formátumot úgy keretezte, mint egy lehetőséget a fejlesztők számára, hogy megkerüljék a cartridge-ok tárolási és betöltési sebesség korlátait – ahogy Hamaguchi is hangsúlyozta –, miközben csökkentik a fizikai terjesztési költségeket, mivel a Game-Key Card-ok jelentősen olcsóbbak, mint a cartridge-ok. Emellett lehetővé teszik a licencátadást, ha egyszerűen átadják őket valakinek, hasonlóan a hagyományos fizikai játékokhoz.
A Final Fantasy 7 Remake Intergrade 2026. január 22-én érkezik a Switch 2-re, ami egybeesik az Xbox Series X/S megjelenésével is. A Square Enix nem áll meg itt, Hamaguchi korábban már bejelentette, hogy a teljes Final Fantasy 7 remake sorozat idővel mindkét platformra elérhetővé válik. Még nincs információ arról, hogy a Final Fantasy 7 Rebirth mikor érkezik a Nintendo legújabb konzoljára, de Hamaguchi szavai alapján valószínű, hogy a fizikai verziója szintén Game-Key Card formátumban fog megjelenni.





