Jaime Griesemer, a Halo: Combat Evolved eredeti szinttervezője, kritikát fogalmazott meg a közelgő Halo: Campaign Evolved remake tervezési döntéseivel kapcsolatban. A Halo: Campaign Evolved korai játékmenete annyira frusztrálta Griesemert, hogy megosztotta véleményét a remake választásaival kapcsolatban, különösen azzal, amit közel 25 évvel ezelőtt az eredetiben végzett.
Úgy tűnik, hogy a Halo: Campaign Evolved egy nehéz helyzetben van. A közel 25 éve megjelent játék modernizálása szinte elkerülhetetlen egy ilyen méretű remake esetében, ami olyan döntésekhez vezethet, amelyek a játékosok körében népszerűtlenek lehetnek. Már megerősítették, hogy a Halo: Campaign Evolved bevezeti a sprintelést, ami mindig is ellentmondásos elem volt a franchise-ban. A Halo Studios számára finom egyensúlyt kell találni.
A Halo: Combat Evolved szinttervezője, Jaime Griesemer, a Halo: Campaign Evolved bejelentése után megosztotta gondolatait egy X-en indított beszélgetésben. Különösen egy terület, a The Silent Cartographer kapcsán fejezte ki aggodalmát, kiemelve, hogy „nem szabadna, hogy a Warthoggal simán legyőzhesd a Hunters-t,” és azt állította, hogy „szándékosan köveket helyezett el az úton, hogy kényszerítse a játékosokat a harcra gyalog.” Amikor a frusztrációiról kérdezték, Griesemer azt mondta: „Mert én jól csináltam, és ők ok nélkül tönkreteszik.”
Az eredetiben a játékosok némi ügyességgel be tudták juttatni a Warthogot a Hunter harcba, de ez sok munkát igényelt, amit Griesemer „szó szerint egy napot töltött azzal, hogy elriasztóvá és nehézzé tegye, de ne lehetetlenné.” A remake-ben a játékosok egyszerűen fel tudnak hajtani a Hunters-hez, és könnyedén legyőzhetik őket a hátsó toronnyal. A hosszú beszélgetés során Griesemer számos gondolatot megosztott a Halo: Combat Evolved remake-jéről, és ezek közül nagyon kevés volt pozitív. Griesemer felvetette, hogy a Halo szélesebb körű küzdelme, hogy megtalálja a helyét a modern játékpiacon, azt sugallja, hogy „egy generációra el kellene hagyni, majd teljes újraindításra van szükség.” Mivel a Halo: Campaign Evolved és a PlayStation debütálása látszólag a Microsoft részéről a franchise iránti megújult elkötelezettséget jelzi, valószínűtlen, hogy a Halo hamarosan eltűnne.
Már megerősítették, hogy a Halo: Campaign Evolved néhány változtatást fog eszközölni a szinttervezésben, különösen azokban a területekben, ahol a Halo Studios szerint jelentős fejlődési lehetőség van (például a The Library). De a változtatások mértéke a szélesebb kampányban még nem látható, és nehéz megjósolni, hogy ezek jól fognak-e fogadtatni.
Forrás






