A Baldur’s Gate 3 és más RPG-rajongók a Larian Studios korábbi címeihez fordulnak, miután a cég bejelentette az új Divinity játékot. A legnagyobb növekedést a két Divinity: Original Sin játékban tapasztalták, amelyek a legjobban hasonlítanak a Baldur’s Gate 3 formulájára a stúdió katalógusában.
A Larian a 2025-ös Game Awards-on jelentette be a következő Divinity játékot. A december 11-i eseményt megelőzte egy részletes teaser, amely egy rejtélyes szobrot mutatott be, ami először a Mojave-sivatagban tűnt fel, majd újra megjelent a Los Angeles-i Peacock Színház előtt. Ezt a rajongók egy része helyesen értelmezte, mint a Baldur’s Gate 3 fejlesztőjétől érkező új játék utalását. A RPG-t egy közel ötperces CGI trailerrel mutatták be, amely a Rivellon fantáziavilágában játszódik, és egy embert ábrázol, aki egy hatalmas kosárban élve megégetik, mielőtt a jelenet még nagyobb káoszba torkollik.
### Larian bejelentése feléleszti a Steam érdeklődését a Divinity sorozat iránt
A Larian új Divinity játékának bejelentése újból felkeltette a rajongók érdeklődését a hosszú múltra visszatekintő CRPG franchise korábbi részei iránt. A Steamworks API adatai alapján, amelyeket a SteamDB gyűjtött össze, szinte minden részvétel növekedést mutatott a játékosok aktivitásában a TGA 2025-ös bejelentését követő 24 órában, és a párhuzamos játékosok csúcsain is észlelhető volt a növekedés. Az egyetlen kivétel a Larian 2004-es ARPG-je, a Beyond Divinity volt.
### Hogyan hatott Larian bejelentése a Divinity játékok párhuzamos Steam játékos csúcsaira
A december 11/12-i időpont a UTC időzónát használja, amely szerint a TGA 2025 december 12-én, 0:30-kor kezdődött.
Abszolút növekedés szempontjából a Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition tapasztalta a legnagyobb ugrást, a december 12-i párhuzamos Steam játékos csúcs 2,326 fővel emelkedett a megelőző naphoz képest, ami 63%-os növekedést jelent. Ezzel szemben a Divinity: Original Sin – Enhanced Edition szinte megduplázta a csúcsát ugyanebben az időszakban, és először lépte át az 1,000 párhuzamos játékost 2025 októberének eleje óta.
### Mit várhatnak a Baldur’s Gate 3 játékosai a Divinity: Original Sin 1-től
A Divinity: Original Sin a Larian Studios modern, erősen rendszerezett szerepjátékokba való átmenetét jelzi, így sok alapot fektetett le, amely később számos aspektusát informálta a Baldur’s Gate 3-nak. Azonban a játékmenete észlelhetően eltér, különösen a harcrendszere miatt, amely az elemi kölcsönhatásokra és a környezeti manipulációra épít. Bár nem rendelkezik a Larian eddigi legambiciózusabb címének produkciós értékeivel, az Enhanced Edition teljes szinkronizálást tartalmaz, ami segít modern érzetet adni, annak ellenére, hogy több mint egy évtizedes. A Divinity: Original Sin korai játéka ismerős lehet a Baldur’s Gate 3 játékosai számára, mivel mindkettő egy tengerparton kezdődik.
A Larian Studios megerősítette, hogy a korábbi sorozat részeinek ismerete nem szükséges az új Divinity játék élvezetéhez.
### Hogyan hasonlítható a Divinity: Original Sin 2 a Baldur’s Gate 3-hoz
Ha az Original Sin 1 a Larian modern RPG stílusának prototípusát képviseli, akkor a Divinity: Original Sin 2 egy világosabb hidat képez a Baldur’s Gate 3 érzékenységeihez, különösen a mély reakciók, taktikai harc, rugalmas küldetésdesign és a világra hatással lévő jelentős szerepjátékos döntések keverékében, amelyek órákkal később is érezhetők. A karakterépítési szabadság szempontjából a Divinity: Original Sin 2 még nagyobb rugalmasságot kínál, mint a Baldur’s Gate 3, bár a két játék a narratív ágazás és a játékos ügynökség szempontjából hasonlóbb. Harci szempontból azonban még mindig közelebb áll az Original Sin 1-hez, mint a Larian legutóbb megjelent játékához, mivel a környezeti manipulációra helyezi a hangsúlyt, ami a Baldur’s Gate 3-ban is jelen van, de nem központi eleme a tervezésnek.
Forrás






