Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója, több nyilatkozatában is bírálta a Steam mesterséges intelligenciával kapcsolatos politikáját. Az iparági veterán szerint a Valve által megkövetelt AI-használat nyilvánosságra hozatala nem sok értelmet nyer, és egyre inkább irrelevánssá válik. A Valve 2024 januárjától kötelezi a fejlesztőket, hogy tüntessék fel a Steam-listáikon az AI által generált tartalom használatát. Ezt a kötelezettséget a Steam Terjesztési Megállapodásába iktatták, amely a cég standard szerződése a szoftverek platformon való terjesztésének feltételeiről. A politika bevezetését követően hónapokig tartó jelentések érkeztek arról, hogy a Valve bizonyos AI által generált tartalmú játékokat kitiltott a Steamről. A cég a változás után kiadott nyilatkozatában azt mondta, hogy a nyilvánosságra hozatal lehetővé teszi számukra, hogy „a generatív AI-t használó játékok túlnyomó többségét” kiadják.
### Epic Games Vezér: A Steam AI Nyilvánosságra Hoztása ‘Nincs Értelme’
Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója, 2025 november végén több üzenetben is célba vette a Valve AI politikáját. Egy tweetre reagálva, amely a Valve AI nyilvánosságra hozatalának eltörlését szorgalmazta, az ügyvezető kijelentette, hogy a kötelezettség „nincs értelme a játéktárolók számára”, ahol egyre több cím támaszkodik generatív mesterséges intelligencia megoldásokra. A Totally Human Media júliusi jelentése megerősíti Sweeney megfigyelését, miszerint a 2025-ös évben a Steam-en megjelent játékok egyötöde jelezte az AI használatát. Ugyanakkor a forrás becslése szerint a platform összes címének csupán 7%-a viseli ezt a nyilatkozatot, ami arra utal, hogy az AI elfogadottsága a játékfejlesztők körében gyorsan növekszik.
### Az ‘AI-val Készült’ Címkét Hamarosan Szinte Minden Játékra Alkalmazni Kell
Sweeney tisztázta, hogy nem ellenzi az AI címkéket általában, elismerve azok relevanciáját olyan kontextusokban, ahol a szerzői jogok vagy a tulajdonjogok kulcsfontosságúak, mint például művészeti kiállítások és tartalomlicencelési platformok. Azonban a játékfejlesztők egyre növekvő AI-elfogadottságával érvelve azt állította, hogy a címke jelentősége csökken a Steam és az Epic Games Store platformokon, ahol várakozása szerint hamarosan szinte minden listán alkalmazni kell.
### Sweeney A Steam AI Címkéjét Sampon Márkák Nyilvánosságra Hoztatásához Hasonlítja
Sweeney november 27-i megjegyzése vegyes reakciókat váltott ki a közösségi médiában. Egy poszt, amely megkérdőjelezte a véleményét, azt állította, hogy „a vásárlóknak tudniuk kell” az AI használatáról, amire az ügyvezető egy szellemes analógiával reagált: „Kötelező nyilvánosságra hozatalunk lehetne arról is, hogy a fejlesztő milyen samponmárkát használ.” Sweeney szerint, ha az AI nyilvánosságra hozatala kötelező, akkor nincs ok arra, hogy csak az AI használatára korlátozzuk a kötelezettséget. Bár néhány felhasználó rámutatott, hogy a fejlesztők samponpreferenciái nem olyan lényegesek a játékfejlesztés szempontjából, Sweeney nem reagált tovább.
### Díjnyertes Fejlesztő Ellenzzi Sweeney ‘Slop Machines’-ről Alkott Véleményét
Az online közösségek egyre vokálisabb része úgy véli, hogy az AI használata összefügg a gyenge minőségű címekkel. Ez a vélemény nemcsak a fogyasztók körében terjedt el; Thomas Bithell, a kritikusok által elismert puzzle platformer, a Thomas Was Alone fejlesztője, Sweeney AI-val kapcsolatos megjegyzéseit „nagyon sajnálatosnak” nevezte. A BlueSky-n november 27-én közzétett posztjában közvetlenül bírálta Sweeney generatív AI iránti támogatását: „Képzeld el, hogy annyira biztos vagy abban, hogy szükséged van ‘slop machines’-re a munkádhoz, hogy meggyőzöd magad, hogy MINDENKINEK szüksége van rájuk.”
### A Generatív AI Nem Tűnik El a Steam-en vagy Máshol
Ahogy az ARC Raiders AI használatával kapcsolatos viták is mutatják, még a legnépszerűbb és legjobban értékelt játékok sem mentesek a generatív AI alkalmazásának kritikájától. Azonban, ha Sweeney előrejelzése helytálló, és az ipar széles körben elfogadja az ilyen technológiákat, az AI használata normalizálódhat a játékosok és a fejlesztők körében egyaránt. Ebben az esetben a Valve ismét felülvizsgálhatja a Steam politikáit, amelyek jelenleg az AI nyilvánosságra hozatalát alapvető szinten követelik meg, és csak két hivatalos címkét ismernek el: előre generált és élő generált—attól függően, hogy az AI tartalom a játékkal együtt van-e csomagolva, vagy valós időben készül. A Steam előre generált címkéje nemcsak a vizuális és zenei tartalmakra vonatkozik, hanem az AI által generált kódra is, amely a legelterjedtebb AI használati forma lehet a játékfejlesztésben ma. A 2025-ös Stack Overflow felmérés szerint a platform felhasználóinak 84%-a már használ AI eszközöket, vagy szándékozik azokat hamarosan bevezetni, a professzionális fejlesztők általában kedvezőbb véleménnyel vannak az ilyen eszközökről, mint a kezdők, akik tanulnak programozni. Bár a felmérés nem nyújt iparág-specifikus bontást—így nem világos, hogy például a webfejlesztők jobban használják-e az AI-t, mint a játékfejlesztők—az eredmények arra utalnak, hogy a Steam AI által generált tartalom címkéje már elavult lehet, mivel a Valve egységesen alkalmazza a kódra és a művészetre egyaránt.
Forrás






