A Call of Duty játékok „meglehetősen könnyen” elsajátíthatók – mondta Fredrik „roeJ” Røj Jorgensen, a korábbi Counter-Strike profi játékos. Az eSports veterán a Call of Duty-ról osztotta meg véleményét egy nemrégiben készült interjúban, amelyben más népszerű versenyképes lövöldözős játékokkal, például a Counter-Strike-kal, Apex Legends-szel, Rainbow Six Siege-dzsel és Overwatch-szal is összehasonlította.
Jorgensen, aki 1993-ban született, nyugdíjas Counter-Strike profi, több mint fél tucat csapatban játszott, köztük a Fnaticban és a Copenhagen Flames-ben. Riflerként specializálódott, 2017-től 2025 első feléig versenyzett. Karrierje során a bevételei meghaladták a 325,000 dollárt.
A klasszikus Call of Duty játékok a legkönnyebben játszható lövöldözős címek közé tartoznak – mondta a volt profi. A Thunderpick World Championship 2025 előtt készült interjúban Jorgensen megosztotta gondolatait arról, hogyan viszonyulnak egymáshoz a modern PvP lövöldözős játékok nehézsége szempontjából. Bár nem próbálta meg rangsorolni őket, betekintést nyújtott a mechanikai összetettségbe, a meta-játék elemeibe és a tanulási görbékbe. Ezen áttekintés részeként a klasszikus Call of Duty címeket, mint például a Modern Warfare 2-t, rendkívül hozzáférhetőnek nevezte, még a modern játékoknál is. Jorgensen véleménye szerint a játék alapvető dizájnja „meglehetősen könnyen” elsajátítható, bár a gyilkosságok elérése természetesen ügyességet igényel.
Jorgensen a klasszikus Call of Duty Team Deathmatch módokat a hozzáférhetőség csúcsának nevezte. „Alapvetően csak meg kell ölnöd az ellenfeleket, aztán újra spawnolsz és ismétled” – magyarázta. Bár a Call of Duty-t könnyebbnek tartja a Counter-Strike-nál, a nyugdíjas profi úgy véli, hogy a Counter-Strike sem egy különösebben nehéz lövöldözős játék. Mint a legtöbb versenyképes FPS játék, a Counter-Strike is rendkívül magas skill ceiling-nal rendelkezik, de a tanulási görbéje is egyszerű, így még a teljes kezdők számára is könnyen játszható – mondta Jorgensen.
A jelenleg népszerűbb lövöldözős játékok közül a volt profi a Valorant-ot „kicsit gyerekbarátabbnak” nevezte a Counter-Strike-hoz képest, de megjegyezte, hogy mechanikailag összetettebb, így meredekebb tanulási görbével rendelkezik. Jorgensen azt is elmondta, hogy bár nem sok tapasztalata van az Overwatch-sal, úgy találja, hogy a Blizzard hős lövöldözős játéka „határozottan bonyolultabb” a Counter-Strike-nál.
Fredrik ‘roeJ’ Jorgensen véleménye a modern versenyképes lövöldözős játékok nehézségéről:
– Call of Duty: Egy klasszikus CoD cím, mint a MW2, „az egyik legegyszerűbb játék, amit játszhatsz.”
– Counter-Strike: Egyszerű tanulási görbe, „határozottan könnyebb” a Valorant-nál és a Rainbow Six Siege-nél.
– Valorant: „Gyerekbarátabb”, így potenciálisan hozzáférhetőbb a Counter-Strike-nál, de végső soron összetettebb mechanikákkal bír.
– Overwatch: „Határozottan bonyolultabb” a Counter-Strike-nál, „valószínűleg az egyik legnehezebb.”
– Apex Legends: Meredek tanulási görbe a kezdőknek, a battle royale formátum extra nehézségi réteget ad.
– Rainbow Six Siege: roeJ-nek nincs első kézből származó tapasztalata, de „nagyon bonyolultnak tűnik.”
– Fortnite: Hozzáférhető, de a építkezési aspektus miatt hatalmas skill ceiling-nal rendelkezik, így „valószínűleg az egyik legnehezebb játék.”
A nyugdíjas Counter-Strike profi a modern battle royale játékokat, mint az Apex Legends és a Fortnite, a legnehezebb lövöldözős címek közé sorolta. „Játszottam a Fortnite-tal, amikor megjelent, és valójában nagyon jó voltam benne, de aztán az emberek elkezdtek nagyon ügyesek lenni az építkezésben” – emlékezett vissza. Manapság a profik „abszolút őrült” teljesítményeket nyújtanak a játék építkezési mechanikájával, ami egy már eleve kihívásokkal teli multiplayer élményhez újabb nehézségi dimenziót ad – zárta le Jorgensen, megjegyezve, hogy a Fortnite így „valószínűleg az egyik legnehezebb játék.”
Forrás