Luiz Inácio Lula da Silva, Brazília elnöke nemrégiben aláírta a 18 év alatti játékosok számára vonatkozó loot boxok betiltását. Ez a lépés hatással lehet olyan népszerű élőszolgáltatású játékokra, mint az Overwatch 2, a League of Legends és a Genshin Impact, és része egy globális mozgalomnak, amely a loot boxok ellen irányul, különösen a fiatalok esetében.
A loot boxok körüli vita már évek óta zajlik. Például Belgiumban 2018-ban illegálisnak nyilvánították a loot boxokat, míg Hollandiában 2022-ben egy politikai párt támogatta a loot boxok betiltását, de ez a javaslat végül nem valósult meg. 2023-ban az Európai Unió ígéretet tett arra, hogy foglalkozik a loot boxokkal és a játékkal kapcsolatos függőséggel.
A loot boxok betiltása Brazíliában a közelmúltban elfogadott digitális védelmi törvény részeként valósult meg, amely a gyermekek online környezetben történő visszaélések és kihasználások ellen kíván védekezni. A törvény 7. fejezete kifejezetten megtiltja a loot boxok felajánlását gyermekeknek és tinédzsereknek. Ugyanebben a fejezetben a játékoknak, amelyek valószínűleg fiatalokkal interakcióba lépnek szöveges, audio vagy videó formában, jogi védelmi intézkedéseket kell bevezetniük, beleértve a jelentési rendszert és a biztonságosabb kommunikációs eszközöket. Lula elnök aláírásával a törvény 2026 márciusában lép életbe, így a cégeknek lesz idejük alkalmazkodni.
A loot boxok betiltásáról szóló diskurzus Brazíliában már egy ideje zajlik. Például 2021-ben Brazília fontolóra vette a loot boxok betiltását, ami súlyos bírságot vonna maga után a megszegés esetén. A szerencsejáték illegális Brazíliában, és a loot boxokat gyakran hasonlítják ehhez, így a gyakorlat már régóta a különböző brazil kormányok látókörében van.
Egy 2020-as felmérés szerint a játékosok 74%-a úgy érzi, hogy a loot boxok szerencsejátéknak számítanak, így nem meglepő, hogy ez a párhuzam felmerül. Egy 2021-es tanulmány megerősíti ezt a nézetet, jelezve, hogy a játékok pszichológiai módszereket alkalmaznak a loot box vásárlások ösztönzésére. Bár a loot boxok továbbra is vitatottak, ez nem akadályozta meg a cégeket abban, hogy fenntartsák őket. Idén korábban az Overwatch 2 visszahozta a loot boxokat. A fejlesztőcsapat szerint úgy érezték, hogy a játék „nem volt elég jutalmazó”, különösen a free-to-play játékosok számára, ezért döntöttek a funkció visszaállítása mellett. Kíváncsian várjuk, hogy az ilyen játékok hogyan fogják kezelni a loot boxok betiltását a brazil fiatalok számára.
Forrás






