Daniel Vávra, a Kingdom Come: Deliverance 2 rendezője, negatívan nyilatkozott az Obsidian Entertainment-ről, a The Outer Worlds 2 fejlesztőjéről. Bár Vávra úgy tűnik, élvezte a The Outer Worlds 2 egyes aspektusait, véleménye szerint az Obsidian a meglévő játékmenetekre támaszkodik, ahelyett, hogy valami innovatívat hozna létre.

Vávra a Warhorse Studios társalapítója, és több Warhorse cím, köztük a Mafia, Mafia 2, Kingdom Come: Deliverance és Kingdom Come: Deliverance 2 munkájáról ismert. Emellett arról is híres, hogy véleményes megnyilvánulásokat tesz a közösségi médiában, például a Kingdom Come: Deliverance 2 negatív kritikáira adott válaszaival 2025 elején. Nyilatkozatai korábban is vitákat generáltak, és gyakran élénk diskurzusokat indítottak el.

Daniel Vávra véleménye a The Outer Worlds 2 mechanikáiról

Egy X-en, korábban Twitteren közzétett posztjában Vávra kedvezőtlenül hasonlította össze a The Outer Worlds 2-t a Fallout és Fallout: New Vegas játékokkal, amelyeket a legkedvesebb játékaiként említett. A rendező a The Outer Worlds 2 világát "statikusnak" és "szkripteltnek" írta le, és kritikát fogalmazott meg a loot boxok, a szintlépés és a betöltési képernyők elemeivel kapcsolatban. Javasolta, hogy egy "élő, szimulált világ" és egy valódi nem-lineáris struktúra innovatívabbá tehette volna a játékot. Legnagyobb panaszát az okozta, hogy a játék mechanikái nem tűntek frissnek, és "szomorúnak" találta, hogy az Obsidian Entertainment "15 év után, és a Microsoft összes pénzével és legújabb technológiai vívmányaival sem tudott előállni egyetlen új játékmenettel, amely elmozdította volna ezt a bevált, de elavult formulát valami új irányba."

Vávra posztjára vegyes reakciók érkeztek. Néhány kommentelő dicsérte a Kingdom Come: Deliverance-t és annak folytatását, amiért olyan innovációt nyújtottak, amelyet az Obsidian hiányolt. Mások Vávra gondolatait továbbgondolva osztották meg véleményüket a AAA játékok állapotáról általában. Voltak, akik a bürokráciát, a Microsoftot, sőt a Game Pass sikerét is hibáztatták, amely 2025 elején új bevételi rekordokat állított fel, mint az Obsidian óvatos megközelítésének okát. Mások viszont nem értettek egyet, és megosztották azokat az izgalmas vagy egyedi elemeket a The Outer Worlds 2-ből, amelyeket értékesnek találtak.

Összességében egyes kritikusok egyetértettek Vávra véleményével, míg mások nem. 2023. október 5-én a The Outer Worlds 2-t a kritikusok 88%-a kedvezően értékelte az OpenCritic-en; a játékosok értékelése pedig 90%. Azonban néhány vélemény tükrözte Vávra panaszát, miszerint a játék elavultnak tűnik, és úgy érezték, hogy a folytatás nem hozott elég új tartalmat vagy mechanikát ahhoz, hogy vonzó legyen. A The Outer Worlds 2 kétségtelenül folyamatos beszélgetéseket generált a játékosok körében az RPG fejlesztés állapotáról általában, és különösen az Obsidian játékairól. Bár Vávra megjegyzései kemények, talán továbbra is ösztönözni fogják a diskurzusokat mind a játékosok, mind az iparági szakemberek körében.

Forrás

Shares: