A rajongók régóta sajnálkoznak a Bully című népszerű akció-kalandjáték folytatásának hiánya miatt, és a Rockstar Games társalapítója, Dan Houser végre elmagyarázta, miért nem készült el a Bully 2. Az eredeti Bully 2006-ban jelent meg, és mind a kritikusok, mind a közönség körében kedvező fogadtatásban részesült. A szeretett cím folytatásának hiánya sajnos egy elég gyakori jelenség a videojátékok világában.
Bár a Bully népszerűsége számos szellemi utód játékot inspirált, a játékosok évek óta reménykedtek abban, hogy a Rockstar előveszi a nyelvhegyre állított lázadó iskolásfiú IP-t egy nagyobb folytatás kedvéért. Sajnos úgy tűnik, hogy a Bully 2 sosem jutott el a korai játszható fejlesztési verzión túl, és a játék egyik eredeti alkotója végre elmagyarázta, miért.
Miért nem készült el a Bully 2?
A Los Angeles-i Comic Con 2025 során Dan Houser az IGN-nek beszélt a Rockstar Games múltbeli projektjeiről, ami felvetette a kérdést a régóta pletykált Bully folytatásról, amely sosem valósult meg. Amikor arról kérdezték, miért nem készült el a Bully 2, Houser elmondta, hogy egyszerűen nem volt elég idő és erőforrás a Rockstar számára, hogy egy újabb nagy projektet vállaljanak abban az időszakban. A stúdió végül olyan játékokra összpontosított, mint az L.A. Noir, a Red Dead Redemption, a Max Payne 3 és a Grand Theft Auto 5. Ezeket a projekteket követően a Rockstar arra törekedett, hogy egyszerre egy nagyobb projektet fejlesszen, így a több IP folytatásának párhuzamos fejlesztése valószínűtlen volt. Houser végül a Bully 2 hiányát "kapacitásproblémákra" vezette vissza, amelyek a "kicsi vezető kreatív csapatra és a kis vezetőségi csoportra" vonatkoztak, akik a rendelkezésre álló erőforrásokkal csak korlátozottan tudtak dolgozni.
Bár a Bully 2 sosem jutott el a fejlesztés korai szakaszán túl, a Rockstar által kiadott folytatás játékok, mint például a Red Dead Redemption 2, hosszú távon bizonyították értéküket. Van egy érvet, amely szerint van egy kis esély arra, hogy a Rockstar egyszer visszatér a Bully franchise-hoz, de mivel a Grand Theft Auto 6 már most is a stúdió jövőjének középpontjában áll, a közönség valószínűleg jobban teszi, ha nem várja a Bully 2-t.
A videojáték-rajongók gyakran bánkódnak a számos folytatás miatt, amelyek sosem valósultak meg, és a stúdiók gyakran a korlátozott időt és pénzügyi forrásokat említik ezek mögött a leállított projektek mögött. Mivel Dan Houser és az eredeti Bully mögött álló kreatív csapat már régóta távozott a Rockstar Games-től, csak az idő fogja megmondani, hogy a stúdió valaha is szeretné-e újraéleszteni a népszerű klasszikust, vagy örökre a levéltárakban marad.






