A Bloober Team újabb fejlesztői naplót adott ki a Cronos: The New Dawn című játékhoz, amely mélyebb betekintést nyújt a történetébe, és eddig nem nyilvános részleteket oszt meg a középpontjában álló rejtélyekről. Ez az újabb betekintés a időutazós túlélő horror játékba alig néhány héttel a Cronos: The New Dawn megjelenése előtt érkezik.

A játékot először 2024 októberében jelentették be, és most már biztos megjelenési dátuma is van: szeptember 5. A Bloober Team fokozatosan osztotta meg az új információkat a játékról a bejelentése óta, beleértve az inspirációkat, az ellenségterveket, a harcot és más játékmeneti mechanikákat.

A Cronos: The New Dawn katasztrofális eseménye egy "furcsa betegség"
A lengyel stúdió legújabb fejlesztői naplója a Cronos: The New Dawn világába és történetébe nyújt betekintést, Grzegorz Like, a fő író és narratív tervező, valamint Klaudia Sewera producer kommentárjaival. A hatperces videó a ‘The Change’-t, a játék univerzumban az 1980-as években bekövetkezett katasztrofális eseményt tárgyalja. Like a rejtélyes katasztrófát "furcsa betegségként" jellemezte.

A Cronos: The New Dawn során a játékosok az Utazók egyikeként lépnek fel, akiket a Bloober Team a "rejtélyes Kollektíva küldötteiként" ír le. Címük a fő feladatukra utal: visszautazni az időben, hogy konkrét célpontokat – a Kollektíva által keresett VIP-ket – találjanak meg és "kivonjanak". Bár a Bloober Team korábban már vázolta ezt a premisszát, az új fejlesztői napló tisztázza, hogy az Utazók nem a hagyományos értelemben mentik meg ezeket a régóta elítélt egyéneket. Ehelyett a feladatuk az "esszenciáik kivonása", amit Sewera úgy fogalmazott meg, mint "az emberi lelkek elvételét".

A kiválasztott karakterek nemcsak a játékmenetre, hanem az egész játék észlelésére is hatással lesznek.

A videóban a Bloober Team megerősítette, hogy a játékosok választhatják ki, kit vonjanak ki. Bár nem világos, hogy ezek a választások hogyan korlátozhatják a jövőbeli cselekedeteket, Sewera elmondta, hogy a kivonások játékmeneti előnyöket, például perkeket és narratív betekintéseket kínálnak. Like kifejtette, hogy ezek a döntések nemcsak a Cronos: The New Dawn játékmenetére, hanem arra is hatással lesznek, ahogyan a játékosok "észlelik az egész játékot". Ebből a kiszivárgott információból úgy tűnik, hogy a közelgő túlélő horror cím valamilyen szintű újrajátszhatóságot kíván nyújtani.

A kozmikus borzalmak mellett a Cronos: The New Dawn a kapcsolatok játéka
Az új fejlesztői napló egy másik Utazóra is reflektál, akit az egyik legutóbbi Cronos: The New Dawn trailerben láthattunk. Sewera őt a Felügyelőnek azonosítja, aki az NPC, aki felelős a főszereplő felszerelésének karbantartásáért és a játék küldetésközpontjának működtetéséért. A Felügyelő csak a jéghegy csúcsa a Cronos: The New Dawn szereplőgárdájában, amelyről Like elmondta, hogy "sok karaktert" fog tartalmazni, visszautalva a Bloober Team ambíciójára, hogy játékain keresztül "történeteket meséljen az emberekről" és kapcsolataikról. Sok karakternek összefonódó háttértörténete, sorsa vagy mindkettője lesz. Az új fejlesztői naplóból egy utolsó részlet, hogy a játék főszereplője kezdetben nem tud a kibontakozó eseményekről, és fokozatosan fedezi fel a Cronos: The New Dawn rejtélyeit a játékos mellett.

Cronos: The New Dawn

  • Megjelenés: 2025. szeptember 5.
  • ESRB: M For Mature 17+ // Intenzív erőszak, vér és gore, drogokra való utalás, erős nyelvezet
  • Motor: Unreal Engine
  • Játékosok száma: 1
  • PC megjelenési dátum: 2025. szeptember 5.
  • Xbox Series X|S megjelenési dátum: 2025. szeptember 5.

Forrás

Shares: