Ez a cikk teljes spoilereket tartalmaz a Clair Obscur: Expedition 33 végéről – óvatosan olvasson tovább. A Clair Obscur: Expedition 33 rendezője, Guillaume Broche elárulta, hogy több befejező jelenetet is kivágtak a játékból, miután rájött, hogy „szörnyűek”. Úgy tűnik, hogy a Clair Obscur: Expedition 33 befejezései teljesen más hangulatúak is lehettek volna, ha az eredeti tervek szerint haladnak.

A Clair Obscur: Expedition 33 talán az egyik legszívszorítóbb narratívát kínálja a videojátékok világában az utóbbi időben. A játék elejétől a végéig folyamatosan érzelmi ütéseket mér a játékosokra, és a végén sem enged a feszültségből. Amikor a játékosok elé kerül a végső két választás Maelle és Verso között, világossá válik, hogy nincs „jó” befejezés, és hogy melyik a „jobb” a karakterek számára, az teljesen szubjektív. Tragikus és vonzó egyaránt.

A Clair Obscur: Expedition 33 rendezője, Guillaume Broche a BehindTheVoice-nak adott interjújában elmondta, hogy a játék befejezései sokkal eltérőbbek is lehettek volna, ha nem vágták volna ki a két jelenetet. Az első elvetett jelenet közvetlenül a végső választás előtt zajlott, ahol Maelle és Verso egymás szavába vágva beszéltek, és nem figyeltek a másikra. Broche elmondta, hogy a forgatókönyvíró, Jennifer Svedberg-Yen aggodalmát fejezte ki, de a rendező ragaszkodott a víziójához, mondván: „Úgy gondoltam, hogy ez nagyszerű és nagyon innovatív… Azt mondtam, hogy ‘nem, ez működni fog, bízz bennem.’ Megcsináltuk a mozgásrögzítést, és rájöttem, hogy szörnyű, nagyon rossz.”

A második elvetett jelenet Maelle befejezésénél volt. Broche elmondta, hogy „volt egy régebbi verzió, amit szerettünk, de nem volt a legjobb. Aztán volt egy új verzió, amit a színészek megtanultak. Az új verziót játszottuk a mozgásrögzítés során, és egyáltalán nem működött. A jelenetben nem volt érzelem.” Ekkor Broche megkérte a karakterek mozgásrögzítő színészeit, Charlotte Hoepffnert és Maxence Cazorlát, hogy 30 perc alatt tanulják meg a régi verziót, ami „ezerszer jobb” volt, és „megmentette a befejezést.”

A Clair Obscur: Expedition 33 érzelmi pillanatai mellett nem meglepő, hogy a kevesebb néha több. Az interjú során Broche elmondta, hogy „nagyon szeretem azokat a jeleneteket, ahol nagyon kevés párbeszéd van – például a gommage, ami az egyik legfontosabb, mindössze két sor párbeszédet tartalmaz. Nehezebbnek találom, de sokkal kielégítőbb, ha egy jelenetet úgy tudok megvalósítani, hogy a lehető legkevesebb párbeszédet használom.” Azt is kiemelte, hogy a befejezések hatalmasan kifizetődnek, annak ellenére, hogy egyáltalán nincs párbeszéd, és azt állította: „Szerintem ez egy nagyon merész lépés volt, ami teljesen rosszul is elsülhetett volna. Nagyon örülök, hogy nem így történt.”

Clair Obscur: Expedition 33

  • Megjelenés: 2025. április 24.
  • ESRB: Érett 17+ // Vér és gore, Erős nyelvezet, Sugalló témák, Erőszak
  • Fejlesztő: Sandfall Interactive
  • Kiadó: Kepler Interactive
  • Motor: Unreal Engine 5

Forrás

Shares: