A Borderlands 4 drop rate-jéről folytatott élénk diskurzus közepette Graeme Timmins kreatív igazgató végre megerősítette, hogy a játék loot cseppjei fixek, függetlenül a nehézségi szinttől. Amikor a Borderlands streamer Ki11er Six az X-en megkérdezte Timminst és Grant Kao társ-kreatív igazgatót, hogy megerősítik-e ezt, Timmins válaszolt: „A dedikált cseppek fixek/nem befolyásolják a nehézségi szint/UVH.”
A Borderlands 4 legelkötelezettebb játékosai továbbra is farmolják a főnököket, hogy megszerezzék kedvenc legendás fegyvereiket és felszereléseiket, így ez a megerősítés természetesen csak tovább fokozza a csepp-ráta körüli vitát. Egy nemrégiben végzett játékos teszt során kiderült, hogy a Borderlands 4 legendás dedikált csepp aránya körülbelül 5%, így azok, akik eddig nem tudták, hogy a nehézségnek nincs hatása a csepp arányokra, most még inkább elkeseredhetnek erőfeszítéseik miatt.
A Borderlands 4 csepp arányai minden nehézségi szinten azonosak
Bár a régebbi játékok, mint a Borderlands 2 és 3 technikailag szintén statikus loot táblákat használtak, a Mayhem és Ultimate Vault Hunter módok lényegében összekapcsolták a magasabb nehézséget a jobb csepp minőséggel vagy mennyiséggel, így a játékosok kézzelfogható jutalmat kaptak a nehezebb beállításokkal való játékért. Azonban a Borderlands 4 fix csepp arányai, amelyek nem befolyásolják a nehézséget, természetesen csökkentik a motivációt a dedikált cseppek farmolására a magasabb nehézségi szinteken — például az Ultimate Vault Hunter 5-ön. Ez azonban nem trivializálja a Borderlands 4 Ultimate Vault Hunter módját, hiszen még mindig számos más ok van, amiért érdemes kihasználni. Bár az alap loot csepp esélye nem változik a nehézségek között, a cseppek minősége, a perkek száma, a ritkasági szintek vagy a stat tartományok állítólag javulnak a nehezebb módokban. Más szavakkal, a játékosok még mindig jobb lootot kapnak a magasabb nehézségeken a Borderlands 4-ben, még ha a legendás cseppek aránya változatlan is marad.
Timmins az X-en tett bejegyzésében elmagyarázta, hogy mindez mögött az a cél állt, hogy a játékosokat ne „kényszerítsék” a magasabb nehézségekre, csak hogy jobb eséllyel szerezhessék meg a dedikált cseppeket, amelyeket farmolnak. Ez olyan kritikákat váltott ki a Destiny 2-től, amely sok szempontból hasonlít a Borderlands 4-re, hogy a játékosok nem érezték magukat jól, amikor a nehezebb beállításokhoz kellett folyamodniuk.
Mindezek ellenére érthető a frusztráció, különösen azok számára, akiknek az első játékuk a Borderlands 4. A Borderlands veteránok ismerik az ilyen csepp arány mechanikákat, de mivel a Borderlands 4-et új játékosok belépési pontjaként kezelik, talán egy jutalmazóbb élményre számítottak a nehézségi szint túllépése után.
Forrás






