Todd Howard, Angela Browder és Emil Pagliarulo beszéltek arról, hogyan halad a The Elder Scrolls 6 fejlesztése. A The Elder Scrolls 6 és elődje között már több mint 14 év telt el, és a játékosok türelmetlenül várják, hogy többet tudjanak meg a játékról.
A The Elder Scrolls 6-ot először 2018-ban jelentették be egy olyan filmes előzetessel, amely alig árult el valamit. Annyira régen történt, hogy az előzetes az E3-on debütált, amely expo már régóta nem létezik. Azóta a The Elder Scrolls 6 számos sajnálatos mérföldkőhöz érkezett, és szinte figyelmeztető példává vált arra, hogy miért nem érdemes túl korán bejelenteni a játékokat. A Bethesda azonban nem tétlenkedett, hiszen 2023-ban megjelent a Starfield. A Skyrim megjelenése óta eltelt több mint 14 év alatt a játékosok szinte semmit sem tudnak a The Elder Scrolls 6-ról, csupán pletykák és állítólagos kiszivárgások nyújtanak némi betekintést a címbe. A Bethesda régóta elismeri, hogy a játék aktív fejlesztés alatt áll, de konkrét részleteket még mindig nem osztanak meg a The Elder Scrolls 6-ról.
A GameInformernek nyilatkozva több neves Bethesda fejlesztő beszélt a The Elder Scrolls 6 folyamatos fejlesztéséről. Todd Howard, a rendező és ügyvezető producer, aki a Bethesda veteránja, azt mondta, hogy a játék „nagyon jól halad. A stúdió többsége a VI-on dolgozik, de ezt mondom: mindig átfedjük a projekteket. Szóval nagyon hozzászoktunk az átfedéses fejlesztéshez. Hosszú előkészítési időszakaink vannak, hogy jól érezzük magunkat a dolgokkal. Ez egy folyamat. Mindannyian szeretnénk, ha kicsit gyorsabban – vagy sokkal gyorsabban – haladna, de ez egy olyan folyamat, amit jól szeretnénk megcsinálni.” Howard megjegyzései arra utalnak, hogy a The Elder Scrolls 6 fejlesztése valószínűleg folytatódott a Starfield aktív fejlesztése alatt, ami jó hír lehet a játék várható korábbi megjelenése szempontjából.
Közben Angela Browder, a stúdió igazgatója, a játék ambícióiról beszélt, kijelentve: „Néha látok dolgokat, amik történnek, és azt mondom, hogy ‘Angela a Skyrim napjaiból soha nem tudta volna elképzelni, hogy ez így néz ki most,’ és ez egy igazán izgalmas dolog, aminek részese lenni.” A The Elder Scrolls 6-ot „a lehetőségek végtelen halmazának” nevezte, ami különösen izgalmas a játékosok számára, akik szeretik látni, „mennyit fejlődött az iparunk.” Egyszerűbben fogalmazva, ahogy ő mondja: „Ez nagyon menő lesz.”
Végül Emil Pagliarulo, a stúdió tervezési igazgatója a játék hosszú fejlesztési idejéről osztotta meg véleményét, kijelentve, hogy „a játékosok által ránk nehezedő időnyomás, amit mi nem gyakorolunk magunkra,” amit elismer, hogy „frusztráló lehet a játékosok számára, akik már alig várják, hogy játszhassanak.” A Grand Theft Auto 6 nemrégiben történt késleltetésére hivatkozva példaként említette, hogy a nagyobb játékok, mint amilyeneket a Rockstar és a Bethesda készít, hosszú fejlesztési időt igényelnek. Néhány fontos kérdést is felvetett a játékosok számára: „Mit akarnak valójában a rajongók? Olyan játékot, ami hamarabb megjelenik, mint kellene, és nem felel meg az elvárásaiknak? Vagy azt a pulykát, ami elég sokáig sül a sütőben, hogy végül ízletes legyen, amikor végre kikerül a sütőből?” Ezt követően hangsúlyozta, hogy a Bethesda annyi időt fog szánni a The Elder Scrolls 6-ra, amennyire szükség van, hogy az a játék legyen, amit mindenki szeretne.
Idén korábban volt némi jelzés arra, hogy a Bethesda megfontolhatja a The Elder Scrolls 6 árnyékos megjelenését. Még a közelmúltban megjelent Oblivion Remastered sikerét követően is, egy ilyen megközelítés egy ilyen hatalmas cím esetében precedens nélküli lenne. Jelenleg a játékosok csak annyit szeretnének hallani a címről, hogy még a helyszínről sem tudunk semmit.
Forrás






