Az Electronic Arts újabb Battlefield 6 előzetest osztott meg, amely ezúttal a játék PC-s verziójára összpontosít. Ez a változat számos platform-exkluzív funkciót kínál, a kisebb kiegészítésektől kezdve a jelentős újításokig, amelyek jelentősen meghosszabbíthatják a Battlefield 6 PC-s életciklusát.
A Battlefield 6 rekordot döntő nyílt bétájának tapasztalatai alapján a sorozat következő fő részének megjelenése 2025 egyik legnagyobb eseménye lehet. A régóta várt cím október 10-én debütál.
Hat héttel a megjelenés előtt az EA közzétett egy új előzetest, amely a Battlefield 6 PC-s verziójára összpontosít. A 100 másodperces videó játékmenet- és vágott jeleneteket tartalmaz, amelyek bemutatják a játék PC-s portjának kulcsfontosságú jellemzőit, sok közülük kizárólag a platformra vonatkozik. Ezek között szerepel az ultrawide monitorok támogatása, a korlátlan képkockasebesség (felhasználó által konfigurálható), valamint az Intel és Nvidia AI-alapú felskálázási és képkockageneráló technológiáinak, az XeSS 2-nek és a DLSS 4-nek a kompatibilitása. Összesen több mint 600 testreszabási lehetőséget kínál a Battlefield 6, amelyek főként a játék grafikai hűségének finomhangolására összpontosítanak.
Battlefield 6 PC-exkluzív funkciók
- Ultrawide monitor támogatás
- Korlátlan képkockasebesség (felhasználó által konfigurálható)
- Több mint 600 testreszabási lehetőség (grafika és egyéb)
- Portal szerkesztő a testreszabott mérkőzésekhez
- Javelin Anti-Cheat
- Intel XeSS 2 és DLSS 4 támogatás
Az új videó egy újabb bepillantást is nyújt a Battlefield 6 Portal verziójába, amely a Battlefield 2042-ből visszatérő funkció, lehetővé téve a játékosok számára, hogy testreszabott multiplayer élményeket építsenek a játék hatalmas eszközkészletének felhasználásával. Az előzetesben látott rövid pillantások megerősítik, hogy a mód támogatni fogja a testreszabott logikát, a játékos által konfigurált győzelmi feltételeket és a robusztus vizuális szkriptinget. A 2025 júliusában kiadott hivatalos promóciós anyagok arra utalnak, hogy a Portal új verziója egy Godot-alapú szintszerkesztőt használ.
Miért használ a Battlefield 6 Portal Godot-alapú szintszerkesztőt?
A Godot-alapú szerkesztő választása a Frostbite belső eszközeinek közösségi kiterjesztése helyett valószínűleg gyakorlati és jogi megfontolásokra vezethető vissza: a DICE nem kívánja lehetővé tenni a játékosok számára, hogy egyedi eszközöket importáljanak, így a Portal számára a legfontosabb egy könnyű, gyorsan iterálható szintszerkesztő, amely képes kezelni a tervezési elrendezéseket és a játékmenet logikáját, nem pedig a teljes eszközcsövet, amit egy igazi játékfejlesztési környezetben találhatunk. A geometria mellett ez azt is jelenti, hogy támogatnia kell a játékevent csomópontokat (szkriptelt elemek, mint például célok és spawn pontok), amelyeket könnyen konfigurálhatnak a játékosok anélkül, hogy túlterhelnék őket. Egy ilyen szerkesztő megépítése a semmiből költséges lett volna, míg a Frostbite szabadalmaztatott eszközeinek kiadása jogi bonyodalmakat vonhat maga után. Ezeket a körülményeket figyelembe véve a Godot rugalmas, nyílt forráskódú keretrendszerként való alkalmazása ésszerű alternatívának tűnik, amely megfelel a projekt technikai követelményeinek, miközben költséghatékony is, hiszen a motor a rendkívül megengedő MIT licenc alatt terjesztett. Technikai részleteken túl a Portal jelentős potenciállal bír a Battlefield 6 PC-s életciklusának meghosszabbítására, ahogyan az gyakran előfordul a felhasználók által generált tartalom platformjaival.
Battlefield 6
- Megjelenés: 2025. október 10.
- Fejlesztő: Battlefield Studios
- Motor: Frostbite
- Multiplayer: Online Multiplayer, Online Co-Op
- Játékosok száma: Egyjátékos
- Steam Deck kompatibilitás: Ismeretlen






