Larian Studios, a fejlesztője a Divinity és a Baldur’s Gate 3-nak, nemrégiben került a generatív AI használatával kapcsolatos viták középpontjába. Azonban Swen Vincke, a cég vezérigazgatója szerint a játékosoknak nem kell aggódniuk. A stúdió 2023-ban hatalmas sikert aratott a Baldur’s Gate 3-mal, és az idei Game Awards-on sokkolta a közönséget a Divinity véres, NSFW trailerével.

A Divinity meglepő bejelentése a The Game Awards-on az esemény egyik legbeszédesebb pillanata volt. Azonban a hype most vitává alakult Vincke generatív AI iránti elköteleződése miatt. A generatív AI használata a játékfejlesztésben az ipar egyik legmegosztóbb témájává vált idén, és ahogy a különböző stúdiók és rajongók erőteljes álláspontokat képviselnek a technológiával kapcsolatban, a használata rendkívül erős érzelmeket válthat ki a játékosokból. Míg egyesek eszközként tekintenek rá, mások lustaságnak és plágiumgépezetnek tartják, Vincke azonban világossá tette, hogy továbbra is előre kíván lépni a technológiával. Bár ez néhány rajongót csalódásra késztethet, lehet, hogy van egy pozitív oldala is.

A közelmúltban a Bloombergnek adott interjújában Vincke hangsúlyozta, hogy a Larian Studios generatív AI-t használ a korai fejlesztés során, de ez nem jelenti azt, hogy a végtermékben is szerepelni fog. Az AI-t nem állandó játékelemek létrehozására használják, hanem olyan dolgokra, mint a prototípusok, PowerPoint prezentációk és helyettesítők. Ugyanakkor megemlítette, hogy a generatív AI-t koncepcióművészethez is használták, ami az egyik fő oka a visszhangnak. A Bloomberg cikkének megjelenése után gyorsan vitát indított a Redditen és a népszerű játékfórumokon, mint a ResetEra, ahol sokan csalódottan reagáltak Vincke irányvonalára. Az interjúban Vincke azt mondta: „Azt hiszem, mostanra mindenki a cégnél nagyjából rendben van azzal, ahogyan használjuk,” bár a cikk megerősíti, hogy nem minden alkalmazott elégedett a döntéssel.

Vincke hangsúlyozta, hogy a Larian Studios minden befejezett játéka teljes mértékben emberi munka eredménye lesz. „Minden emberi színész; mindent magunk írunk.” Mivel a fejlesztők csak helyettesítő tartalomra használják az AI-t, egyesek érvelnek amellett, hogy ez a technológia használata elfogadható, mivel nem befolyásolja a végső eredményt, de mások nem értenek egyet. Egyesek szerint ez növelheti a hatékonyságot, míg mások úgy vélik, hogy aláássa a fontos szerepeket, mint például a koncepcióművészekét. A múltban a Larian Studios munkatársai nyíltan kifejezték véleményüket az AI-ról, Michael Douse, a kiadási igazgató nemrégiben azt tweetelte: „Az AI művészek elviselhetetlenek.”

Bár sokan mélyen csalódottak, mások nem érzik zavarónak a Larian Studios generatív AI használatát. Mivel ez egy rendkívül vitatott téma, érdekes lesz látni, hogy Vincke tesz-e további nyilatkozatokat a kérdésben, vagy próbálja-e csendben elkerülni a témát. Az, hogy a jövőbeli Larian Studios játékokban nem fog szerepelni generatív AI, ígéretes, de még mindig komoly aggodalmak merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy ez hogyan befolyásolhatja a fejlesztés későbbi szakaszait, mivel a technológiát egy olyan folyamat egyszerűsítésére használják, amely általában rendkívül fontos a további gyártás szempontjából.

Forrás

Shares: