Az Xbox hardverbevétel jelentős, 29%-os csökkenést mutatott az utolsó negyedévben a legfrissebb pénzügyi jelentés szerint. A Microsoft játékos szegmense bizonytalan jövő előtt áll, amid árnövekedések és a hagyományos konzoloktól, valamint a platformexkluzivitástól való eltávolodás. Ez a bizonytalanság teljes mértékben megmutatkozik az Xbox legutóbbi negyedéves eredményeiben.
A Microsoft már egy ideje szoftverközpontú stratégiát folytat, ami gyakran kifizetődött a cég számára. A 2025-ös pénzügyi év végén a játékóriás bejelentette, hogy az Xbox Game Pass új bevételi rekordot ért el, közel 5 milliárd dollárt keresve, hogy ellensúlyozza a hardverbevétel 22%-os éves csökkenését. Azonban a legfrissebb Xbox adatok kissé ingatagabbnak tűnhetnek.
Az Xbox hardverbevétel csökkenése a csökkenő konzolértékesítések következménye. Az SEC-nek benyújtott negyedéves pénzügyi jelentés szerint az Xbox játékbevétel összesen 113 millió dollárral csökkent a Q1 FY26-ban. A csökkenés nagy része a konzolértékesítések visszaeséséből származik, ami a hardverbevétel 29%-os csökkenéséhez vezetett. Bár a konzolértékesítések csökkenése bizonyos mértékig várható volt, a cég az elmúlt negyedévben bemutatta a ROG Xbox Ally-t és az Xbox Ally X-et, de ezek a kézi konzolok nem voltak elegendőek a visszaesés megállításához. Érdekes módon az Xbox hardverbevétel pontosan ugyanennyivel, 29%-kal csökkent a Q1 FY25-ben is, de akkor ezt egy 61%-os növekedés a tartalom és szolgáltatások terén ellensúlyozta. Most viszont az Xbox tartalmi szegmense csupán 1%-kal nőtt.
A jelentés szerint a tartalom és szolgáltatások növekedése főként az Xbox Game Pass és a harmadik féltől származó játékok erős teljesítményének köszönhető. Azonban az első féltől származó tartalom csökkenése visszafogta a növekedést, ami felidézi Mike Ybarra, a Blizzard korábbi elnökének kritikáit a „This is an Xbox” stratégiával kapcsolatban, ahol kétségbe vonta a konzolgyártás folytatásának lehetőségét erős első féltől származó játékok nélkül.
Mégis, nem minden borongós a Microsoft számára. Bár a 113 millió dolláros csökkenés jelentős, a játék szegmens összes bevételének csupán 2%-át képviseli, és a Microsoft „Több Személyes Számítástechnika” kategóriájának egyéb szegmensei elegendő növekedést mutattak ahhoz, hogy 4%-os, 580 millió dolláros bevételnövekedést generáljanak. Phil Spencer, a Microsoft Gaming vezérigazgatója is elmondta, hogy az Xbox erős növekedést tapasztal Japánban, ahol korábban nehezen tudtak versenyezni, ami bizalmat adhat a jövőbeli kilátásokban. A Halo franchise 2026-ban először érkezik PlayStationre is, így érdekes lesz látni, hogy ez hogyan befolyásolja az Xbox jövőbeli pénzügyeit.
Forrás






