Sarah Bond, az Xbox elnöke kijelentette, hogy a videojáték-ipar a konzol-exkluzív címeken túllép. A Microsoft története során jelentős sikereket ért el olyan exkluzív játékokkal, mint a Halo, Forza és Gears of War, de az utóbbi években egyre inkább hajlamos volt ezeket a címeket versenytársak platformjain is megjelentetni. Most Bond határozottan megerősítette, hogy a cég nagyrészt a múlt részének tekinti az exkluzivitást.

Az Xbox körüli nagy változások mostanában felfordulást okoznak, ami a márka számára vegyes eredményekkel jár. Mike Ybarra, a Blizzard korábbi elnöke bírálta a Microsoft „Ez egy Xbox” stratégiáját, mondván, hogy „csak egy hülye” készítene hardvert exkluzív címek nélkül. Ugyanakkor a Microsoft jelentős profitot is realizált az Xbox játékok PlayStation-re való kiadásával. Az áremelések, elbocsátások és a mesterséges intelligencia használata is feszültséget keltett a rajongók körében, de a játékóriás mindezek ellenére elkötelezett a hozzáférhetőség mellett.

Sarah Bond az exkluzív címek elhagyásáról a Mashable-nek adott interjújában azt mondta: „valóban azt látjuk, hogy az emberek túllépnek” az exkluzívokon, amikor a jövőbeli Xbox első fél szoftverekről kérdezték. Kiemelte, hogy a legnagyobb sikerek, mint a Minecraft és a Fortnite, szinte mindenhol elérhetők. Bond szerint ezek a szélesebb körben hozzáférhető játékok erősítik a közösséget, így az a gondolat, hogy egy címet kizárólag egy boltban vagy eszközön tegyenek elérhetővé, „elavult a legtöbb ember számára.” Természetesen pénzügyi szempontból is van érvet a nem-exkluzivitás mellett, hiszen a Microsoft 2024 decemberében 465 millió dollárt keresett csupán a játékkiadásból.

Bond az exkluzív címek elhagyását összekapcsolta a nemrégiben megjelent ROG Xbox Ally-val, mondván, hogy mindkettő lehetőséget ad a játékosoknak, hogy azt játsszák, amit akarnak, ahogyan csak szeretnék, és bárkivel. Ezek a határozott kijelentések a nem-exkluzivitásról és a játékok hozzáférhetőségének elősegítéséről azt sugallják, hogy a cég talán teljesen lemond az Xbox-exkluzív játékokról. Még nem világos, hogy a Microsoft ezt a megközelítést milyen mértékben fogja alkalmazni, de már nem sok blockbuster franchise maradt, ami ne lenne elérhető más platformokon. A Halo PS5-re való érkezéséről szóló folyamatos pletykák tovább erősítenék ezt a váltást, ha igaznak bizonyulnak.

A Microsoft nem az egyetlen cég, amely a játékait versenytársak rendszereire viszi. A PlayStation a Helldivers 2-t az Xbox-ra adta ki, ugyanazon a napon, amikor a Gears of War: Reloaded megjelent a PS5-ön, és számos nagy címét, mint például a Last of Us sorozat, PC-re is elhozta.

Forrás

Shares: