Egy új jelentés szerint az Ubisoft Splinter Cell franchise-a egy új epizódra készült, mielőtt a cég a projektet a Games as a Service modell kihasználására irányította, ami végül a balsikerű XDefiant-hoz vezetett. Sam Fisher és a Splinter Cell sorozat rajongói látszólag végtelen várakozásban vannak egy új játékra, különösen a remake folyamatos fejlesztési nehézségei miatt.
A legutolsó főbb epizód, a Splinter Cell Blacklist 2013-ban jelent meg, így a franchise hívei eddig csak cameókra számíthattak, ahol Sam Fisher feltűnt olyan játékokban, mint a Ghost Recon: Wildlands, Rainbow Six: Siege, sőt, még egy Netflixes animációs sorozatban is. Az Ubisoft a nagyobb kereskedelmi eseményeken folyamatosan válaszolt a franchise-szal kapcsolatos kérdésekre, de konkrét bejelentések nem történtek, egészen addig, amíg 2021-ben be nem jelentették a Splinter Cell remake-jét. Miközben a rajongók továbbra is várnak a remake híreire, úgy tűnik, hogy közelebb álltak egy új epizódhoz, mint ahogy azt valaha is gondolták.
### Egy Új Splinter Cell Játék Majdnem Megvalósult
A jelentés Jason Schreier iparági szakértőtől származik, aki egy cikkben részletezi, hogyan jött létre a közelmúlt sikeres Dispatch. Az AdHoc Studio tagjaival folytatott beszélgetés során Nick Herman, a stúdió társalapítója és a korábbi Telltale Games fejlesztők 2017-ben csatlakoztak az Ubisoft San Francisco-i irodájához, hogy egy titkos projekten dolgozzanak, amely eredetileg egy új Splinter Cell epizód lett volna. Herman elmondta, mennyire izgatott volt, hogy a sorozaton dolgozhat, amely addigra nagyrészt inaktív volt, és úgy érezte, hogy a csapat nemcsak egy nagyszerű történetet tud elmesélni, hanem valami olyat is, amit a régi rajongók szeretni fognak.
Azonban ez az érzés nem tartott sokáig, mivel néhány hónappal később az Ubisoft rendkívül érdeklődni kezdett a Games-as-a-Service modell iránt, amely lehetővé teszi a cégek számára, hogy hónapokig, sőt évekig monetizálják a játékokat a megjelenés után, mint például a Destiny 2, Fortnite és más online stílusú játékok. Miközben a csapat egy narratív GaaS játék prototípusán dolgozott, az Ubisoft láthatóan úgy döntött, hogy teljesen elfordul a Splinter Cell-tól, hogy valami versenyképeset készítsenek egy online lövöldözős játékhoz, mint a Call of Duty.
Idővel a munka formát öltött, és végül az XDefiant lett belőle, egy online multiplayer lövöldözős játék, amely összegyűjtötte az Ubisoft nagy franchise-aiból, mint a The Division, Rainbow Six, Watch_Dogs, Ghost Recon, Far Cry, Assassin’s Creed és még a már említett Splinter Cell karaktereit. A balsikerű projekt 2024 májusában hatalmas játékosbázist vonzott, és a leggyorsabban 1 millió egyedi játékost elérő Ubisoft címmé vált, de a lendület gyorsan lelassult, és az XDefiant végül 2024 decemberében befejezte a fejlesztést.
Sajnos a Splinter Cell sorozat számára a hírek nem lettek jobbak, mivel a korábban bejelentett remake nagyrészt eltűnt a süllyesztőben. A hosszú fejlesztési ciklus mellett a Splinter Cell remake játékigazgatója, Andy Schmoll is távozott a projekttől. Riasztó, hogy Schmoll végül David Grivel, a korábbi játékigazgató helyére került, aki 2022 elején hagyta el a projektet. Az Ubisofttól érkező hírek hiánya, valamint a személyzeti távozások kétségtelenül aggasztják a rajongókat a projekt jövőjét illetően.
Forrás: Bloomberg
Forrás






