Az Overwatch támogatást nyújtó stúdió, az Envar egy eredeti kooperatív túlélő kalandjátékot készít, amelynek címe Witchspire. A játékot a 2025-ös Gamescomon jelentették be, és a tervek szerint 2026-ban fog megjelenni, bár eddig csak egy platformra erősítették meg.
A svédországi Stockholm székhelyű Envar Games az Envar Entertainment legújabb divíziója, amely egy globális együttműködési és művészeti kiszervező stúdió. 2020-as alapítása óta a cég számos nagy népszerűségnek örvendő projekthez hozzájárult, többek között a Riot Games Legends of Runeterra és Valorant című játékaihoz, valamint a Blizzard népszerű hős lövöldözős játékához, az Overwatch-hoz.
Witchspire: Az Envar Első Eredeti IP-je
Az Envar a 2025-ös Gamescomon mutatta be első eredeti IP-jét, a Witchspire-t. A kooperatív túlélő kalandként leírt játékot egy kétperces előzetessel jelentették be, amely előrenderelt vágóképekből áll, és bemutatja a világát és a történetét. A játékban a játékosok kezdő boszorkányok bőrébe bújhatnak, akik egy ellenséges földön navigálnak, tele korrupt lényekkel és misztikus romokkal, amelyek mágikus titkokat rejtenek. A játékot egyedül, vagy akár négy fős csapatokban is lehet játszani.
Witchspire: Lénygyűjtés, Bázisépítés és Még Több
Játékmenet szempontjából a Witchspire egy felfedezésre épülő túlélő játék, amely olyan mechanikákra épít, mint a felszerelés készítése, mágikus lények megszelídítése és a különböző ellenfelekkel való harc. A játék célja, hogy ösztönözze a felfedezést a lore felfedésével, az ősi titkok felfedezése pedig a játékmenet középpontjában áll. A játékosok gyalogosan vagy repülő seprűn keresztül járhatják be Witchspire fantasztikus világát. A familiárisok megszelídítése és megidézése központi szerepet játszik mind a felfedezésben, mind a harcban, így a Witchspire pontosan leírható mint lénygyűjtő játék, amely tucatnyi megszelídíthető fajjal rendelkezik. A játék emellett egy bázisépítési rendszert is tartalmaz, amely lehetővé teszi a szabad struktúra elhelyezést.
A mai legjobban értékelt kooperatív túlélő játékokhoz hasonlóan a Witchspire is széleskörű testreszabási lehetőségeket kínál. A játékosok alakíthatják varázslóik identitását és képességeit a coven hovatartozás, a készített felszerelés és egy kozmikus technológiai fa révén. Ennek köszönhetően a Witchspire fejlődése részben felszerelés-vezérelt, részben szintalapú lesz. Az Envar a játékot egy sandbox élményként és egy rendkívül társas élményként pozicionálja. A költségvetését tekintve a túlélő játék AA projektnek számít. A svéd fejlesztő által a Witchspire-hoz rendelt 2026-os megjelenési időpont csak a játék előzetes verziójára vonatkozik. A cím először a Steam Early Access-en fog megjelenni, lehetőséget adva a dinamikus fejlesztési időszakra, amely lehetővé teszi, hogy a játék világát a folyamatos játékos-visszajelzések formálják. A PC-n kívül a Witchspire más platformokra még nem került megerősítésre.