Brian Fargo, az Interplay társalapítója elárulta, hogy az eredeti Fallout játék teljesen másként indult, a csapat kezdetben a Wasteland című játék folytatását tervezte. Ez egy érdekes részlet, hiszen a Fallout sorozat mára már túlszárnyalta azokat az inspirációkat, amelyekből táplálkozott, beleértve a Wastelandet is.

Az utóbbi években a Wasteland sorozat csendesebb időszakot élt meg, de a 2020-as évek elején mégis volt egyfajta újjáéledés. Az eredeti Wasteland RPG 1988-ban jelent meg az Interplay kiadásában, és hasonló témát dolgoz fel, hiszen egy poszt-nukleáris apokalipszis utáni Amerikában játszódik. Az eredeti cím 2020-ban remastert kapott, a legújabb folytatás, a Wasteland 3 pedig szintén abban az évben jelent meg.

Brian Fargo a MrMattyPlays-szel folytatott beszélgetésében elmondta, hogy a Fallout fejlesztése eredetileg a Wasteland 2 elkészítésére irányult. A Fallout kapcsán Fargo kifejtette, hogy a sorozat messze túlszárnyalta mindazt, amire valaha is gondolt, és megjegyezte, hogy sokan nem tudják, de a Fallout valójában a Wasteland folytatásaként indult. Azt állította, hogy „valójában egy ideig dolgoztunk rajta”, de néhány hónapnyi fejlesztés után a csapatnak „váltania kellett”, és a játék Fallouttá alakult.

Nyilvánvaló, hogy a két játék között több hasonlóság is van, de Fargo különösen a Deathclawokra hívta fel a figyelmet. Elmondta, hogy a Deathclawok kezdetben Shadowclawok voltak, és a csapat mindent megtett, hogy elkerülje az Electronic Arts perét, amely a Wasteland eredeti kiadója volt. Ha most összehasonlítjuk a kettőt, bár mindkettő hüllőszerű, a Deathclawok jelentősen mutáltabbak, nagyrészt két lábon állnak, míg a Shadowclawok négy lábon közlekedtek, és a Fallout címekben főellenséggé váltak. Érdekes módon a Deathclawok korai koncepciórajzai azt mutatják, hogy egykor farkasember-szerű megjelenésük volt, ami talán egy irány lehetett, amelyet a csapat fontolóra vett, hogy még inkább elkülönítse a két IP-t.

Tim Cain korábban azt nyilatkozta, hogy a Fallout a Wasteland szellemi utódja. Szerinte a csapat már egyedi irányba haladt, amikor értesültek arról, hogy nem tudják megszerezni a Wasteland licencét, így ez nem gyakorolt nagy hatást a címre. Végül Tim Cain a Fallout és a Fallout 2 fejlesztésén dolgozott, míg Brian Fargo újra találkozott a Wastelanddel, amikor a Wasteland 2 és 3 megjelent az általa alapított inXile Entertainment révén.

Forrás

Shares: