Egy játékipari elemző szerint a játékosok éves vásárlási szokásai már biztosíthatják a Call of Duty: Black Ops 7 győzelmét az EA Battlefield 6 felett. Az utóbbi időben egyre fokozódik a verseny a két franchise között, de úgy tűnik, hogy a Call of Duty évről évre megjelenő kiadási ütemezése előnyhöz juttathatja a Black Ops 7-et.
Nem mindig volt ez így. Még néhány nappal ezelőtt úgy tűnt, hogy a Battlefield 6 előrendelései felülmúlják a Call of Duty: Black Ops 7-et, de érdemes megjegyezni, hogy ez utóbbi Xbox Game Pass-en való elérhetősége is befolyásolhatja a helyzetet. A Call of Duty: Black Ops 7 első bemutatóira adott vegyes reakciók, valamint a Battlefield 6 iránti pozitívabb fogadtatás (és a sikeres nyílt bétateszt) miatt úgy tűnik, hogy a BF6 iránti izgalom nagyobb.
A közösségi érzések azonban a számok terén nem biztos, hogy sokat számítanak. Az Alinea Insight elemzője, Rhys Elliott szerint a Black Ops 7 dominálni fog legközelebbi versenytársa felett, és megjegyzi, hogy a Battlefield „szinte biztosan nem fogja túlszárnyalni a Call of Duty-t.” Elliott szavai szerint: „A Call of Duty egy éves rituálé. Tízek milliói, köztük sok alkalmi játékos, minden évben habozás nélkül megvásárolja a legújabb CoD-ot. Ez a ‘pilóta üzemmódú vásárlás’ évtizedek óta tart, és ezt megtörni több mint egy fantasztikus Battlefield kiadás szükséges.” Az, hogy a Call of Duty az egyik legjobban várt játék jelenleg, még mindig számít, de a legújabb Call of Duty kiadás legyőzése egészen más feladat.
Elliott megjegyzi, hogy „a Call of Duty jelenleg egyfajta stagnálási fázisba lép az iparági körökben,” de a sorozat „piaci izommemóriája olyan erős, hogy a játékosok meg fogják vásárolni, még akkor is, ha panaszkodnak rá.” Van egy friss jelzés arra, hogy a Call of Duty: Black Ops 7 előrendelései végre felgyorsulhatnak, ami összhangban van Elliott előrejelzésével. Emellett felveti, hogy a Warzone létezése „ingyenes reklámot jelent a Black Ops 7 számára, csak azáltal, hogy a Warzone menüiben létezik,” míg „a Battlefield egyszerűen nem rendelkezik ilyen mértékű keresztpromócióval.”
Bár a Call of Duty úgy tűnik, hogy megnyeri az eladási csatát, van némi jel arra, hogy a számok eddig Activision megközelítésének megváltozásához vezettek. A bejelentés, miszerint a Black Ops 7 elhagyja a Carry Forward rendszert, és elkötelezi magát a „Black Ops identitásához illeszkedő” kozmetikai elemek mellett, amelyek „jobban kiegyensúlyozzák az immerszív, alap Call of Duty élményt,” meglepő volt. Nem véletlen, hogy a Battlefield 6 is elkerüli ugyanezt a csapdát, és kerüli a furcsa, nem immerszív skineket. Úgy tűnik, hogy a pendulum ebben a tekintetben elmozdul, ahogy a játékosok elfordulnak az abszurd dolgoktól a reálisabb élmények felé. Hogy a Call of Duty képes lesz-e lépést tartani ezzel a változással, az még kérdéses.
Forrás






