Wizards of the Coast elnöke, John Hight, „nagyon örülne” egy új Dungeons and Dragons MMORPG-nek, ahogy azt egy nemrégiben készült interjúban is kifejtette. Az iparági veterán azonban úgy véli, hogy a hagyományos MMO-formátumot frissíteni kellene ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, miközben hangsúlyozta, hogy jelenleg nincs bejelenteni való új Dungeons and Dragons projekt.

Hight, aki korábban a Blizzardnál dolgozott, 2024 júliusában lett a Wizards of the Coast elnöke. A Blizzardnál több mint egy évtizeden át volt a World of Warcraft executive producere és alelnöke, 2021 novemberéig. Ezt követően több mint két és fél évig a Warcraft franchise általános menedzsereként tevékenykedett, mielőtt a Wizards of the Coasthoz került.

A Wizards of the Coast elnöke egy modern DnD MMO-ról álmodik

A GamesIndustry.biz-nek adott legutóbbi interjújában Hightot arról kérdezték, hogy milyen kilátásai vannak egy új Dungeons and Dragons MMORPG-nek, nemcsak a franchise növekvő népszerűsége, hanem a saját háttér miatt is a műfajban. „Nagyon szeretném, ha lenne,” mondta, de megjegyezte, hogy egy ilyen vállalkozás megvalósításához a Wizards of the Coastnak „újra kellene gondolnia, mit jelent ma egy MMO.” Különösen kiemelte, hogy a „hagyományos [előfizetéses] modell”, amelyet az Ultima Online és az Everquest indított el, majd a World of Warcraft által népszerűsítettek, „frissítésre szorul” ahhoz, hogy konkrétabb terveket lehessen kidolgozni.

A WotC Dungeons and Dragons MMO-ambíciói még gyerekcipőben járnak

Bár Hight támogatja az ötletet és pozíciójából adódóan zöld utat adhatna neki, gyorsan hangsúlyozta, hogy a cég Dungeons and Dragons univerzumban tervezett MMORPG-jének ambíciói még gyerekcipőben járnak. „Biztosítani akarjuk, hogy összegyűjtöttük a megfelelő tehetségeket,” magyarázta, hozzátéve, hogy a „háttértechnológia” és a konkrét „tervek” kidolgozása is szükséges ahhoz, hogy egy ilyen projekt megvalósulhasson. Ennek ellenére Hight hisz abban, hogy a csapat idővel elérheti ezt a célt. „Ez egy csillogás a szememben,” mondta. „Szeretném, ha megtörténne.”

A jelenlegi helyzetet figyelembe véve Hightnak nincs konkrét bejelenteni valója a Dungeons and Dragons MMORPG kapcsán. Még ha a Wizards of the Coast már aktívan dolgozna is egy ilyen projekten, a modern, nagy költségvetésű játékfejlesztések átlagosan legalább öt évet vesznek igénybe, és egy olyan összetett játék, mint egy hatalmas multiplayer online játék, valószínűleg még ennél is hosszabb időt igényelne.

„Úgy gondolom, hogy újra kellene gondolnunk, mit jelent ma egy MMO.”

Eddig több próbálkozás is történt a Dungeons and Dragons MMORPG létrehozására, ezek közül néhány sikeresebb volt, mint a másik. A legutóbbi, amely még mindig aktív, a Cryptic Studios Neverwinter, amelyet eredetileg 2013-ban adtak ki. A Dungeons and Dragons Online is folyamatosan frissül, és 2026-ban ünnepli a 20. évfordulóját.

Forrás

Shares: