A World of Warcraft hivatalosan is megosztotta indoklását a Midnight kiegészítőben végrehajtott átfogó addon változtatásokkal kapcsolatban. Céljuk, hogy kiegyenlítsék a versenyt, így a harmadik féltől származó eszközöket használó játékosok ne rendelkezzenek versenyelőnnyel azokkal szemben, akik csak az alap UI-t használják. Blizzard szeretné korlátozni, hogy milyen addonokat használhatnak a játékosok a harc során, miközben lehetőséget ad arra, hogy személyre szabják a World of Warcraft élményüket.
A Midnight kiegészítő számos izgalmas tartalmat hoz a World of Warcraftba, beleértve a lakóhelyeket, a Devourer Demon Huntert és Quel’Thalas átalakítását. Azonban ezek a funkciók magas árat is jelentenek; a World of Warcraft jelentős változtatásokat eszközöl az API-jában, amelyek erősen korlátozzák, hogy milyen addonok használhatók. Az új UI funkciók sok harmadik féltől származó eszközt helyettesítenek, amelyek már nem lesznek elérhetők, például az ElvUI és a WeakAuras.
### A World of Warcraft: Midnight Addon Változások Magyarázata
Ez érthetően aggodalmat keltett sok addon felhasználó és fejlesztő körében. Ion Hazzikostas, a WoW játékigazgatója nemrég beszélgetett Mystical-lal és Funkeh-val, a Deadly Boss Mods és a Bigwigs készítőivel, a változásokról. Bár az interjú nem került rögzítésre, Mystical összefoglalója Hazzikostas magyarázatáról megerősítette, hogy míg néhány addon képes lesz módosítani az új UI elemeit, például kiszűrni az új Boss Warning UI funkció idővonalának elemeit, nem szeretnék, ha ezek az eszközök automatizálnák, egyszerűsítenék vagy megoldanák a nehéz összecsapásokat a játékosok számára. Ez azt jelenti, hogy a jövőben nem lesznek irányító funkciók, mint például audio cooldownok vagy visszaszámlálások, raid figyelmeztetések vagy átnevezett varázslatok. Néhány kivételtől eltekintve a játékosok csak a World of Warcraft által harc közben megjelenített információkra támaszkodhatnak.
Egy Reddit bejegyzésben, amely az interjút tárgyalta, Hazzikostas pontosította, miért hajtják végre ezeket a módosításokat. „A Midnight változtatásainak átfogó célja,” mondta, „hogy kiegyenlítsük a versenyt, és mindent megtegyünk annak érdekében, hogy míg az addonok továbbra is alaposan személyre szabhatják az élményt, ne adjanak objektív versenyelőnyt azokkal szemben, akik az alap UI-t használják.” A direktor hangsúlyozta, hogy nem ellenzik a legtöbb addon használatát, de azt szeretnék, hogy minden World of Warcraft rajongónak ugyanazok az eszközök álljanak rendelkezésére bármely csatában, és nem akarják, hogy a harci pluginok „megnyissák az ajtót a kreatív problémamegoldó megoldások előtt”, amelyek ellentétesek a találkozóik tervezési filozófiájával.
Egyrészt ezek a változások érthetőek, mivel a harci addonok olyan eszközzé váltak, amelyek részben kikerülték a Blizzard irányítását a harci nehézség felett. Másrészt sok rajongó úgy véli, hogy a WoW natív UI funkciói, mint például a Cooldown Manager, nem hasonlíthatók a korábbi harmadik féltől származó alternatívákhoz, és attól tartanak, hogy a kritikus akadálymentesítési funkciók, amelyeket az addonok biztosítottak, nem lesznek reprodukálva, ami a fogyatékkal élő játékosok kizárásához vezethet.
Jó vagy rossz, sok addon már nem lesz támogatott a World of Warcraftban a Midnight kiegészítővel. A kiegészítő hivatalos megjelenési dátuma még nem ismert, de a jelek szerint március 10. lehet a nagy nap. Ugyanakkor a rajongók már a World of Warcraft: Midnight Pre-Patch során is láthatják ezeket az API változásokat, amely várhatóan január 20. körül érkezik.
Forrás






