A Baldur’s Gate 4 és a Giant Skull Dungeons and Dragons játéka annyira függetlenek lesznek egymástól, amennyire csak két, ugyanazon IP-n alapuló projekt lehet, javasolta a Wizards of the Coast elnöke, John Hight egy nemrégiben készült interjúban. Az interjúból kiderült, hogy Hight közvetve elutasította az egyik legújabb pletykát a Baldur’s Gate 3 folytatásáról, és további betekintést nyújtott a Wizards of the Coast jelenlegi D&D videojáték stratégiájába.

2024 áprilisában a Hasbro és a Wizards of the Coast bejelentette, hogy a Baldur’s Gate 4 fejlesztésébe kezdenek, anélkül, hogy a Larian, a harmadik rész széles körben elismert fejlesztője részt venne. A Larian vezérigazgatója, Swen Vincke később elmondta, hogy a stúdió célja egy külső licenc megszerzésével a kreatív szabadság és a nagy költségvetésű eredeti IP-k fejlesztésének elnyerése volt, így a Baldur’s Gate 3 után más irányba való elmozdulás természetes lépés volt számukra, nem pedig hirtelen irányváltás. A bejelentés folyamatos spekulációt indított el arról, hogy melyik stúdió vállalja a feladatot, hogy követi a Larian díjnyertes címét.

A Giant Skull nem készíti a Baldur’s Gate 4-et
A The Game Business-nek adott legutóbbi interjújában John Hight elutasította azt az elméletet, miszerint a Giant Skull dolgozna a Baldur’s Gate 4-en. A Stig Asmussen, a korábbi Star Wars Jedi: Survivor rendezője által vezetett stúdió 2025 közepén bejelentette, hogy Dungeons and Dragons játékot készít, amit Hight szerint jelenleg ez az egyetlen projektjük. „A Baldur’s Gate [3] egy hihetetlen játék; természetesen készítünk egy folytatást,” mondta az elnök. „Ez a [Giant Skull projekt] nem a folytatása annak a játéknak.”

A Giant Skull Baldur’s Gate 4-es lehetséges részvételéről szóló spekulációk nagyrészt abból adódtak, hogy a stúdió AAA fejlesztőként lett bejegyezve, miután elvált a Respawn Entertainmenttől. Bármi is legyen a Baldur’s Gate 4 végső formája, széles körben elvárják, hogy egy újabb nagy költségvetésű cím lesz, és korlátozott számú stúdió képes ilyen méretű projekteket kezelni, amelyeknek már van kialakult kapcsolata a Wizards of the Coast-tal.

A Giant Skull D&D játéka szélesebb közönséget céloz meg, mint a Baldur’s Gate 4
Mindazonáltal a Wizards of the Coast más tervekkel rendelkezik a Giant Skull számára. „Stighez és csapatához fordulunk, hogy egy hihetetlen történetet meséljünk el, és a D&D-t egy nagyon széles közönséghez eljuttassuk,” magyarázta Hight. Ennek megfelelően a még cím nélküli projekt célja, hogy folytassa a kiadó törekvését, hogy a Dungeons and Dragons-t a meglévő rajongótáborán túlra terjessze. Ha a Baldur’s Gate 4 a franchise első három részéhez hasonló CRPG marad, akkor elkerülhetetlenül szűkebb közönséget céloz meg, mint a Giant Skull játéka, amely akció-kalandként van leírva.

A Wizards of the Coast még nem adott meg idővonalat a Giant Skull első játékához. Figyelembe véve a modern AAA fejlesztési ciklusok átlagos hosszát és azt, hogy a stúdiót csak 2024-ben alapították, valószínű, hogy a titokzatos cím legkorábban 2029 előtt nem fog megjelenni. A Baldur’s Gate 4 még később érkezhet, különösen mivel a Wizards of the Coast még mindig a stúdió kiválasztásának folyamatában lehet a projekthez.

Forrás

Shares: