Valve állítólag a világ egyik leghatékonyabb cége, amely kevesebb mint 500 alkalmazottal is hatalmas bevételt termel. Mint a legnépszerűbb PC-s játékplatform, a Steam készítője, úgy tűnik, Valve-nak nincs hiány a sikerből.

Bár Valve a 2000-es években vált híressé, a cég már a 30. évfordulójához közeledik, hiszen 1996-ban alapították. Kezdetben Valve játékok készítésére összpontosított, és 1998-ban megjelent a Half-Life. 2003-ban létrehozták a Steamet, amely a Half-Life 2 és későbbi játékainak terjesztési platformjaként szolgált. Azóta a Steam nyílt piaccá fejlődött minden PC-s játékfejlesztő számára.

Alinea Analytics kutatócég becslése szerint a Steam 2025-ben több mint 16 milliárd dollár bevételt termelt, ami 2024-hez képest 5,7%-os növekedést jelent. A becslések szerint Valve a év végére elérheti a 17 milliárd dolláros bevételt. Figyelembe véve, hogy mennyit keres Valve más cégek játékainak értékesítéséből, úgy vélik, hogy 2025-ben körülbelül 4 milliárd dollárt keresett. Ami igazán figyelemre méltó, hogy Valve körülbelül 350 alkalmazottal rendelkezik. Mivel Valve egy magáncég, amely nem teszi közzé pénzügyi adatait, ezek a számok kiszivárgott adatok és jogi eljárások során nyilvánosságra került információk kombinációján alapulnak, és nem megerősítettek a Valve részéről.

Jelenleg támogatott Valve termékek és szolgáltatások:

  • Steam – Valve játékterjesztő platformja
  • Steam Deck – Valve hordozható hibrid játékkonzolja
  • Counter-Strike 2
  • Dota 2
  • Half-Life: Alyx
  • Team Fortress 2

Valve jövője is ígéretesnek tűnik. A közelgő Deadlock játék mellett, amelynek még nincs megjelenési időpontja, a cég nemrégiben három új hardverterméket jelentett be, amelyek 2026-ban érkeznek, és hatalmas figyelmet és izgalmat keltettek. Ezek közé tartozik az új Steam Machine, a Steam Controller és a Steam Frame. Mindhárom termék a korábbi Valve termékek új iterációi, amelyek vegyes sikerrel zárták a múltat.

Az új Steam Controller a 2015-ös eredeti dizájnját megváltoztatta, két analóg kar és két érintőpad került a középpontba, míg a D-pad és az arc gombok a modern játékkonzolokhoz hasonlóan lettek elhelyezve. Az eszköz gyroszkópos célzást, mágneses analóg karokat és HD rezgést is tartalmaz. Eközben az új Steam Machine formája inkább a GameCube-hoz hasonlít, mint az eredeti Xbox 360-as dizájn, PC-ként és játékkonzolként is működik, és általában izgalmat kelt a játékosok körében, bár vannak aggodalmak a konzol/PC hibrid potenciális költsége miatt. Végül a Steam Frame a Valve következő virtuális valóság headsetje, amely a Valve Index tapasztalataira épít. A Steam Frame vezeték nélküli és streaming képességekkel rendelkezik, hasonlóan a Meta Quest headsetekhez, és szabadon módosítható, ami vonzó lehet a virtuális valóság rajongói számára, akik nem szeretnének egyetlen platformhoz kötve maradni.

Nyilvánvaló, hogy Valve jól teljesít, és 2026 rekordév lehet, ha ezek a három új Steam termék sikeresek lesznek. Azonban Valve még nagyobb sikert érhetne el, ha válaszolna a rajongók gyakori kérésére, hogy több jelentős frissítést kapjon a Team Fortress 2, valamint folytatásokat a Half-Life és Left 4 Dead franchise-okban. 2022-ben Valve terméktervezője azt nyilatkozta, hogy több játék is fejlesztés alatt áll a stúdióban, bár a cég rajongói tudják, hogy a Valve "Valve Time"-ban működik, így nem lehet tudni, mikor válnak nyilvánossá ezek a projektek.

Alapítás dátuma: 1996. augusztus 24.
Székhely: Bellevue, Washington, Egyesült Államok
CEO: Gabe Newell
Leányvállalatok: Campo Santo

Forrás

Shares: