A Call of Duty: Black Ops 7 fejlesztője, a Treyarch Studios reagált egy nemrégiben megjelent jelentésre, amely azt állította, hogy a sorozat legújabb része még mindig a játékosok készségeit helyezi előtérbe a matchmaking rendszerében, annak ellenére, hogy a stúdió az idei év elején nyílt matchmaking modellt alkalmazott a bétateszt során. A Call of Duty: Black Ops 7 játékosai úgy vélik, hogy a lövöldözős játékban erősebb a készség-alapú matchmaking rendszer, mint amit a Treyarch állít, ezért egy megbízható YouTuber teszteket végzett a követelések ellenőrzésére. Miután közzétette az eredményeket, a stúdió válaszolt, magyarázva, miért tűnhet másnak a játék a teljes megjelenés óta.
Ha te is Call of Duty játékos vagy, valószínűleg hallottad már a „skill-based matchmaking” kifejezést, amit a legtöbb rajongó „SBMM”-re rövidít. Ez a rendszer nem kizárólag a Call of Duty-ra jellemző, de gyakran nagy téma a játék közösségében. A Call of Duty 4: Modern Warfare, a World at War és a Black Ops idején a sorozat nyílt matchmaking rendszert használt, amely a kapcsolat minőségét helyezte előtérbe a készségek helyett. Ez 2019-ben változott, amikor az Infinity Ward újraindította a Modern Warfare sorozatot, és módosította a matchmaking rendszerét, hogy figyelembe vegye a játékosok készségi szintjét a multiplayer lobbik keresésekor. Ez gyorsan vitatottá vált, de a kiadó, az Activision ragaszkodott ahhoz, hogy az SBMM elengedhetetlen a hosszú távú játékosélményhez és az egészséges matchmakinghez.
Az Activision továbbra is kitartott a véleménye mellett, és egészen idénig megőrizte a készség-alapú matchmakinget a sorozatban, amikor meglepetésként bejelentette, hogy visszatér a hagyományos nyílt matchmaking rendszerhez a Call of Duty: Black Ops 7 esetében. Fontos megjegyezni, hogy a készségek továbbra is figyelembe vannak véve a nyílt matchmaking során, de a Treyarch hangsúlyozza, hogy ez minimális. Ennek ellenére a rajongók nem hisznek nekik, mivel sokan úgy érzik, hogy a játék drámaian más, mint a nyílt bétateszt során.
Ezek a spekulációk arra ösztönözték a YouTubert, Xclusive Ace-t, hogy teszteket végezzen (a teljes eredményeket a legújabb videójában mutatja be), hogy kiderítse, mi történik. Ace két fiókot használt: a fő fiókját és egy „bot” fiókot a teszteléshez. A YouTuber megismételte a körülményeket és beállításokat, mint például a játékmód és az időpont, az egyetlen különbség a tesztek során a fiók volt. Az eredmények kissé aggasztóak voltak. Bár a matchmaking idő majdnem azonos volt, a pingben egyértelmű különbség volt, mivel Ace fő fiókjának átlagos pingje 42 ms, míg a bot fiókjának 20 ms. Ez arra utal, hogy a készségek, nem a kapcsolat, nagyobb súlyt kapnak, mint amit a Treyarch állít, de ők ragaszkodnak ahhoz, hogy ez nem így van.
Xclusive Ace a videójában megjegyzi, hogy ez nem egy „óriási tudományos kutatás”, csupán egy kis mintavétel.
Ace videójának közzététele után a Treyarch felvette a kapcsolatot a YouTuberrel, és kijelentette, hogy „meg fogják vizsgálni” az Ace által tesztelt mérkőzéseket. A stúdió hangsúlyozta, hogy „semmi sem változott” a nyílt bétateszt és a Call of Duty: Black Ops 7 teljes megjelenése között. Ugyanakkor megjegyezték, hogy a játékosok demográfiai adatai és a játékmódok választása „nagyon eltérő”, ami valószínűleg magyarázatot ad arra, miért tapasztalnak a játékosok ilyen különbséget a lobbik készségi szintjében a bétához képest.
Bár a Treyarch ragaszkodik ahhoz, hogy a Black Ops 7 már nem használ SBMM-et, a rajongók nem tűnnek meggyőzöttnek. Egy másik YouTuber, PrimitiveAK például azt mondja, hogy a közösségnek hozzáférést kell kapnia a nyers adatokhoz, vagy az Activision/Treyarch-nak „teljes átláthatóságot” kell biztosítania arról, hogy pontosan mi változott a készség-alapú és a nyílt matchmaking között. „A közösséget évek óta hazudták manipuláló matchmakinggel, és ebben a pillanatban semmi, amit mondanak, nem lesz hihető,” mondta Primitive. Mások is egyetértenek, például egy másik YouTuber, Rara, aki azt mondta, hogy „nehéz elhinni bármit, amit [a Treyarch] mond ebben a pillanatban.”
Több oka is van annak, hogy a közösség miért ellenzi az SBMM-et a Call of Duty-ban. Míg más címek is hasonló rendszert használnak, sokan úgy vélik, hogy az Activision rosszul valósította meg. Mivel a készségek erősen előtérbe kerültek a sorozat rendszerében 2019 óta, a rajongók tapasztalták, hogy a kapcsolat minősége romlott, és a játékok sokkal kevésbé pihentetőek lettek. A játékosok gyakran számolnak be egy „hullámvasútszerű” élményről, mivel a készség-alapú matchmaking a jó játékok után nehezebb lobbikba helyezi őket, majd a gyengébb teljesítmény után vissza az egyszerűbbekbe.
Forrás






