Take-Two vezérigazgatója, Strauss Zelnick elmondta, hogy a Borderlands 4 nem váltotta be a cég várakozásait a megjelenéskor. Bár a játék számos pozitív kritikát kapott, a megjelenését megelőzően és közvetlenül utána is sok vitát generált. Úgy tűnik, hogy ezek a problémák elegendőek voltak ahhoz, hogy a Borderlands 4 ne érje el a kiadó által várt sikert.
A játék árát és felhasználói szerződését (EULA) övező aggodalmak már a megjelenés előtt felmerültek, amelyeket Randy Pitchford, a Gearbox vezérigazgatója talán tovább súlyosbított néhány heves válaszával a közösségi médiában. Ennek ellenére a Borderlands sorozat legújabb része a megjelenéskor nagyrészt kedvező fogadtatásban részesült. Sokan úgy érezték, hogy a Borderlands 4 számos szempontból felülmúlta a Borderlands 3-at, és a kritikusok is dicsérték a játékot. Azonban nem minden játékos volt egyformán lelkes a címmel kapcsolatban.
Zelnick a The Game Business-nek adott interjújában elmondta, hogy bár a Take-Two elégedett volt a Borderlands 4 megjelenésével, a játék eladásai nem érték el a kiadó elvárásait. Ez sokakat meglepett, hiszen a Borderlands 4 kevesebb mint két hét alatt több mint 2,5 millió példányban kelt el. Ezek a számok, bár kívülről nézve lenyűgözőek, a franchise egészének kontextusában már nem tűnnek olyan izgalmasnak. A Borderlands 3 például az első öt napban több mint 5 millió példányban fogyott. A korábbi részek talán nem adtak el ilyen gyorsan, de a sorozat még nem ért el olyan széles közönséget, míg a Borderlands 4 a nagyobb játékpiac és a modern AAA játékok fokozott nyilvánosságának előnyével indult.
Zelnick a csalódást keltő eladási számokat a játék PC-s verziójának problémáira vezette vissza. A megjelenés után szinte azonnal a Borderlands 4 PC-s játékosai komoly teljesítménybeli problémákkal szembesültek, még azok is, akiknek a rendszere megfelelt a játék magas ajánlott specifikációinak. Randy Pitchford heves reakciói a közösségi médiában valószínűleg tovább fokozhatták a feszültséget, ami megakadályozhatta, hogy egyes PC-s játékosok megvásárolják a játékot, és másokat visszatérítésre késztetett. Zelnick azonban reméli, hogy a Gearbox a folyamatos frissítésekkel és optimalizálásokkal javítani tud a helyzeten, mondván: „Idővel úgy gondoljuk, hogy nagyszerűen fog teljesíteni.”
A Take-Two talán a játék potenciális játékosbázisának bővülésével is közelebb kerülhet a kívánt eladási számokhoz. A Gearbox a Borderlands 4 Switch 2 verzióját határozatlan időre elhalasztotta, így a játék korai eladásai nem tudtak profitálni ebből a platformból. Amikor ez a verzió megjelenik, az növelheti a játék hosszú távú eladási teljesítményét, hogy jobban összhangban legyen a korábbi elvárásokkal, de hogy ez mikor történik meg és mennyire változtatja meg a helyzetet, az még bizonytalan.
Forrás






