Hades 3 nem biztos, hogy megvalósul – mondta egy magas rangú Supergiant Games tisztviselő. Ez a hír éppen akkor érkezett, amikor a Hades 2 1.0-ás verziója megjelent, és óriási elismerést és erős kereskedelmi lendületet kapott.

A Hades 2-t a 2022. decemberi The Game Awards során jelentették be, két év és három hónappal azután, hogy elődje elhagyta az early access fázist. A folytatás 2025. szeptember 25-én lépett ki az early access-ból.

Hades 3 nem ‘előre elrendelt’, mondja a Supergiant igazgatója

A megjelenés előtt Supergiant Games stúdióigazgatója, Amir Rao, leült a népszerű roguelike tartalomkészítővel, Haelian-nal, hogy megvitassák a Hades harmadik részének lehetőségeit. "Nem előre elrendelt," mondta. "Nem olyan dolog, amit titokban tudunk, vagy ilyesmi." Rao kifejtette, hogy a Supergiant egy projekt-alapú stúdió, ami azt jelenti, hogy "amikor a játékain dolgozunk, nem beszélünk a következő játékról."

Ez a megközelítés tükrözi a Supergiant iteratív folyamatát – amit Rao "a játék a tervezési dokumentum" néven emleget – amely a közönség visszajelzése alapján történő építkezésre, tesztelésre és javításra helyezi a hangsúlyt, a hosszú távú tervek lezárása helyett. Néhány terv a fejlesztés korai szakaszában változhat, mielőtt az early access fázisba lépne, ahogy azt a Supergiant korábban megerősítette, hogy a Hades kezdetben más főszereplővel készült. De a stúdió általában arra törekszik, hogy kreatív folyamatát a valós idejű közönség visszajelzése köré építse, anélkül, hogy túl messzire tervezne előre, és mindkét Hades játék ezt a modellt tükrözi.

Rao megjegyzéseiből arra lehet következtetni, hogy a Hades 3 jelenleg nem fejlesztés alatt áll. De mivel a Hades 2 már elhagyta az early access-t, a San Francisco-i stúdió valószínűleg hamarosan döntést hoz a következő projektjéről, feltéve, hogy a döntés már meg nem született. Ez nem jelenti azt, hogy a Hades 2 ne kapna további támogatást, de ha az előd tapasztalatait nézzük, a jövőbeli frissítések valószínűleg a kiegyensúlyozási finomításokra és hibajavításokra összpontosítanak, nem pedig új tartalomra. A DLC lehetőségei is csekélyek, mivel ez precedens nélküli lépés lenne a Supergiant számára – a különálló játékzenei kiadások kivételével.

Míg a Hades 3 bizonytalan, a Hades 2 felülmúlja az első részt

Jelenleg, a 1.0-ás verzió megjelenése után, a Hades 2-nek 80,000 egyidejű játékosa van a Steamen. Ez csak kissé elmarad az eddigi csúcsától, a 103,567-től, a Steam API adatai szerint, amelyeket a SteamDB gyűjtött össze. Mivel a 1.0-ás verzió pénteken indult, valószínű, hogy a heti egyidejű játékosrekordja a Valve boltjában a következő hétvégén javulni fog. Az Alinea Analytics becslése szerint a Hades 2 már 2 millió Steam példányt értékesített az early access időszakában, míg megjegyzik, hogy az első játék több mint 150,000 példányt adott el a folytatás 1.0-ás megjelenése előtti héten. A Hades Steam verziója eddig több mint 9 millió eladott példányt ért el, a forrás szerint. Történelmi adatok összehasonlításával a Hades 2 jelenleg kétszer olyan gyorsan fogy, mint elődje a Valve boltjában.

Forrás

Shares: