Krafton, a kiadó, amely olyan játékokat jegyez, mint az InZOI, a PUBG: Battlegrounds és a közelgő Subnautica 2, most éveknyi bér kifizetését ajánlja fel alkalmazottainak, hogy elhagyják a céget, miután nyilvánosan elkötelezte magát az AI fejlesztése mellett. A Krafton állítólag rekordot döntött a legutóbbi negyedéves bevételeivel, és a jelenlegi alkalmazottak szerződéseinek megvásárlása valószínűleg egy lépés a pénzügyi mutatók további növelésére.
A 2018-ban alapított Krafton, amely a Bluehole Studio fejlesztő anyavállalata, a PUBG: Battlegrounds hatalmas játékosbázisának köszönheti sikerét, az utóbbi években számos jelentős üzleti lépést tett. A dél-koreai cég olyan leányvállalatokat alapított vagy vásárolt fel, mint az Unknown Worlds Entertainment, a Tango Gameworks, az InZOI Studio, a Striking Distance Studios, valamint több, elsősorban mobil játékok fejlesztésére specializálódott stúdió.
### Krafton Rengeteg Pénzt Ajánl Fel Az Alkalmazottainak, Hogy Kilépjenek
A folyamatos siker közepette új információk szerint a Krafton most átfogó felvásárlási ajánlatokat kínál a jelenlegi alkalmazottak szerződéseire, nyilvánvalóan a munkaerő csökkentése érdekében. Ez a hír néhány héttel azután érkezett, hogy Kim Chang-han vezérigazgató beszédet mondott arról, hogy a Krafton AI-első céggé válik. A BusinessKorea jelentése szerint a cég belső bejelentése november 12-én minden alkalmazott számára lehetőséget kínál arra, hogy elhagyja a munkáját, cserébe hónapok vagy akár évek béréért, attól függően, mennyi ideje dolgozik a cégnél. A jelentett számok szerint egy olyan alkalmazott, aki kevesebb mint egy éve dolgozik, hat hónapnyi bérre jogosult, míg a legmagasabb szinten, a 11 vagy annál több éve szolgáló alkalmazott három évnyi fizetést kaphat a kilépésért.
Ez a hír egybeesik a Krafton rekordmagas, 1,052 billió koreai won (körülbelül 717,7 millió USD) negyedéves működési nyereség bejelentésével is. Emellett egy folyamatban lévő jogi ügy is terheli a céget, amely a Subnautica 2-vel kapcsolatos jogellenes elbocsátásról szól, amelyet az Unknown Worlds alapítója, Charlie Cleveland, a volt vezérigazgató, Ted Gill és a volt műszaki igazgató, Max McGuire indított. Ezek a volt alkalmazottak azt állítják, hogy a Krafton azért bocsátotta el őket, hogy elkerülje a 250 millió dolláros teljesítménybónusz kifizetését. A Krafton viszont azt állítja, hogy ezek a volt alkalmazottak helytelenül töltöttek le több fájlt, amelyek a Subnautica 2 tervrajzát tartalmazzák, mielőtt távoztak, és külön keresetet nyújtottak be, amelyben azzal vádolják őket, hogy elhagyták a feladataikat.
A Krafton másik jelentős projektje, az élet szimulátor InZOI is komoly kritikákat kapott az AI használata miatt, amely magában foglalja a 2D képekből 3D nyomtatott objektumok létrehozását és a játékosok szöveges bemenete alapján egyedi textúrák generálását. A játék márciusban került korai hozzáférésbe, és bár a Krafton folytatta a támogatását további DLC-kkel, az InZOI kezdeti játékosbázisa drámaian csökkent a korai hozzáférés indítása után egy héttel, a napi csúcs egyidejű játékosainak száma 87,000-ről kevesebb mint 4,000-re esett vissza, és a legfrissebb napi adatok most körülbelül ennek a felét mutatják.
### Forrás: BusinessKorea
Forrás






