A Spotify, az audio streaming szolgáltatás, a BBC-nek elárulta, hogy a 29 év alatti hallgatók a globális anime zenefogyasztás közel 70%-át teszik ki. Ez a hír a Spotify és a Crunchyroll 2024-es jelentéséből

OLVASD EL EZT IS:
Interjú: ASCA a “Fighter!!” létrehozásáról a TFT anime ihlette K.O. Coliseum szettjéhez

Witch Watch Cour 2 Opening – “Tokihanate!” by Hashimero

A növekvő hozzáférés az anime-hoz előfizetési szolgáltatások és FAST csatornák révén, valamint a fiatal közönséggel való rezonálás képessége folyamatosan lehetőséget biztosít a külföldi rajongók számára, hogy hozzáférjenek a japán zenéhez. Az anime opening- és záró témák, amelyek fülbemászó dallamokkal vagy virális táncmozdulatokkal rendelkeznek, rendszeresen milliós nézettséget érnek el a közösségi média platformokon.

Az egyik kiemelkedő siker természetesen YOASOBI “Idol” című dala, amely nemrégiben felkerült az Apple Music all-time top 500 legnagyobb streamelt dalainak listájára, és csak az ötödik dal a modern történelemben, amely egymás után a legtöbb jogdíjat kapta a JASRAC-tól, Japán legnagyobb szerzői jogi kezelő szervezetétől. Míg Japán történelmileg erős hazai zeneiparral rendelkezik, az anime zene úgy tűnik, hogy az egyik fő út a japán zeneipar globális terjeszkedéséhez, amit Ado menedzsere, Takuya Chigira, figyelmeztetett korábban idén.

OLVASD EL EZT IS:
‘Azt fogod érezni, hogy le vagy maradva’: YOASOBI producere elárulja, hogy a csoport veszteségesen szerepel külföldön, de elmondja, miért csinálják mégis

Mindazonáltal, ahogy az “Idol”-nál is látható, amelyet fülbemászósága és az Oshi no Ko világképével való összhangja miatt dicsértek, a zene további integrálása az anime-ba olyan taktika, amelyet az anime cégek szívesen másolnak. E hónapban Manabu Otsuka, a MAPPA (Jujutsu Kaisen, Chainsaw Man, Attack on Titan: The Final Season) vezérigazgatójával készült interjúban beszélt a cég új mappa records kiadójának létrehozásáról, hozzátéve, hogy céljuk az anime-t a megrendelt zenéjükhöz igazítani, például storyboardok átdolgozásával vagy jelenetek hozzáadásával.

A MAPPA a zene szerepét a marketingben is figyelembe veszi az anime tervezési szakaszában, valamint élő show-kat és előadásokat is tervez, amelyek IP-t használnak. A teljes interjút itt olvashatod.

OLVASD EL EZT IS:
Interjú: Evan Call & Yuichiro Fukushi a Frieren: Beyond Journey’s End című sorozatról

Forrás: BBC
©︎2024 Shinichiro Nariie/ KADOKAWA / See You Tomorrow at the Food Court Production Committee © Aka Akasaka x Mengo Yokoyari/Shueisha, “OSHI NO KO” Partners ©Kanehito Yamada, Tsukasa Abe/Shogakukan/”Frieren” Project

Forrás

Shares: