Sega elismerte, hogy egyre növekvő eltérés tapasztalható a legújabb játékainak kritikai fogadtatása és a teljes áron történő eladások között. Miközben a japán videojáték-óriás még mindig vizsgálja a problémát, a részvényesek nyomására a Sega vezetősége már megosztotta néhány előzetes megállapítását, amelyek több lehetséges tényezőt is azonosítottak a legújabb címek vártnál lassabb elindulásának hátterében.
Az elmúlt négy jelentési időszak során a Sega Sammy bevételei csökkentek, míg a nyereségesség a 2025-ös pénzügyi évben stabilról a 2026-os pénzügyi évben, amely 2026 márciusáig tart, egyértelmű nyomás alá került. A 2025 szeptemberével záruló hat hónapban a cég 201,1 milliárd jen (~1,3 milliárd dollár) nettó értékesítést jelentett, ami 5%-os csökkenést mutat az előző évhez képest, valamint a működési jövedelem 69,3%-os éves csökkenését, amely 10,1 milliárd jen (~64,6 millió dollár) lett. A mérsékelt bevételi csökkenést nagyrészt a pachinko üzletág bevételeinek normalizálódásával magyarázták, miután az előző évben fenntarthatatlanul magas teljesítményt nyújtott, de a nyereség éles csökkenése minden szegmenst a befektetők figyelmének középpontjába állított.
A Sega vezetősége a 2025 novemberi kérdezz-felelek során több kérdést is megválaszolt a cég folyamatos kihívásaival kapcsolatban. A vezetők elismerték, hogy a legutóbbi teljes áron megjelent játékok nem teljesítették a belső célokat, annak ellenére, hogy általában kedvező kritikákat kaptak. Bár konkrét címeket nem neveztek meg, szinte minden jelentős Sega megjelenés az utóbbi években vagy szerény eladásokkal indult a kritikai fogadtatásához képest, vagy nem tudta fenntartani a lendületet. A legutóbbi példa erre a Metaphor: ReFantazio, amely az Atlus eddigi leggyorsabban eladott címe lett, egy nap alatt egymillió példányban kelt el, de további nyolc hónapra volt szüksége ahhoz, hogy megduplázza ezt a számot, miután többször is akciózták.
A Sega a gyengébb eladások mögött több lehetséges okot is azonosított, miközben továbbra is vizsgálja a jelenséget. Az egyik tényező, amelyet a cég elismert, a jövőbeli definitív kiadásokkal kapcsolatos fogyasztói elvárások, amelyeket saját maguk generáltak. Ez a tendencia nagyrészt az Atlus által vezérelt, amely már régóta gyakorolja a játékai kibővített verzióinak kiadását, még mielőtt a Sega leányvállalata lett volna, olyan címekkel, mint az Etrian Odyssey 2 Untold: The Fafnir Knight, Persona 4 Golden, Persona 5 Royal, Tokyo Mirage Sessions ♯FE Encore, és legutóbb a Shin Megami Tensei 5: Vengeance. A Persona 3 Reload nem kapott Royal-stílusú új kiadást, és az Atlus jelezte, hogy a Metaphor: ReFantazio sem fog, ami belső irányváltást sugall.
A Sega emellett a marketinghibákat is megemlítette, mint a legújabb címek vártnál gyengébb eladásainak egyik okát. „Úgy véljük, hogy a probléma a marketingünkben is rejlik, amely nem tudta megfelelően közvetíteni a játékaink vonzerejét a felhasználók felé” – mondta egy cég képviselője. Az utóbbi időben a Sega sokat kísérletezett a marketing terén, de nem mindig sikeresen. Például a Persona 3 Reload rajongói széles körben gúnyolták a játék élőszereplős előzetesét, amelyben Aidan Gallagher, a The Umbrella Academy sztárja szerepelt, érvelve, hogy az félreértelmezte a játékot, és nem tudta közvetíteni a vonzerejét azok számára, akik nem ismerik a franchise-t.
A kérdezz-felelek során a cég képviselői említették a Sports Interactive legújabb címét is. Annak ellenére, hogy a Football Manager 2026-ot a felhasználók értékelései bombázzák a felhasználói felülettel, hibákkal és a korábbi verzióhoz képest hiányzó funkciókkal kapcsolatban, a Sega elmondta, hogy a játék gyorsabban fogy, mint bármely korábbi rész a sorozatban, bár konkrét számokat nem közöltek.
Forrás






