A legfrissebb jelentések szerint a PlayStation és az Xbox fokozatosan beépítik a generatív mesterséges intelligenciát a játékkészítési folyamataikba, annak ellenére, hogy a technológia használata körüli viták továbbra is fennállnak. Az adatok azt mutatják, hogy a generatív AI alkalmazása a játékiparban gyors ütemben növekszik, bár a nagyobb szereplők, mint a PlayStation és az Xbox, óvatosan közelítik meg a nyílt alkalmazást.

Egy nemrégiben készült elemzés szerint a Steam-en elérhető játékok egyötöde már használ generatív AI-t. Ez nem meglepő, hiszen a Valve boltja az egyik legnagyobb platform az indie címek számára. Az indie fejlesztők kevesebb nyomás alatt állnak, mint a nagyobb videojáték cégek, amikor az AI használatáról van szó. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy az ipar két legnagyobb neve tervezni kezdi a technológia alkalmazását a játékkészítés során, a körülötte lévő stigma ellenére.

A PlayStation AI művészeket keres, míg az Xbox állítólag generatív AI-t használ egy nagy franchise-ban
A The Game Post jelentése szerint egy újonnan alapított PlayStation stúdió, a Dark Outlaw Games, olyan koncepció művészt keres, aki jártas a generatív AI eszközök, például a Midjourney és a ChatGPT használatában. Eközben bennfentesek állítják, hogy az Xbox már elkezdte integrálni hasonló AI eszközöket a Halo Studios munkafolyamatába, állítólag a világok építésére és a közelgő Halo részek művészeti aspektusainak finomítására használják őket. Ez a generatív AI felé való elmozdulás olyan időszakban történik, amikor sok játékos szkeptikus a technológiával szemben, attól tartva, hogy az alacsonyabb minőségű tartalomhoz vezethet a AAA játékokban.

Korábban több nagy videojáték cég, köztük a Take-Two, a CDPR és az EA, aggodalmát fejezte ki a generatív AI eszközök használatával kapcsolatban, főként a rajongók esetleges visszajelzései miatt. A Nintendo azonban határozottan elutasította a technológiát, Shigeru Miyamoto megerősítette, hogy a cégnek nincsenek tervei az AI használatára. Eközben sok fejlesztő hasznosnak írta le ezeket az eszközöket, és néhányan elismerték, hogy nehéz ellenállniuk nekik. Például a Battlefield 6 egyik vezetője nemrég a generatív AI-t „csábító” eszköznek nevezte, bár tisztázta, hogy csapatuk nem használta a játék művészeti vagy eszközeinek létrehozására.

Érdemes megjegyezni, hogy míg a PlayStation Dark Outlaw Games nyíltan keres AI szakértőket, az Xbox nem erősítette meg, hogy AI-t használnának a Halo Studios játékkészítésében. Azonban mivel a szülőcég, a Microsoft, milliárdokat tervez befektetni AI-alapú eszközökbe és technológiákba, valószínű, hogy az első fél Xbox stúdiók hamarosan alkalmazni fogják őket a költségek csökkentése vagy a fejlesztési hatékonyság javítása érdekében. A kérdés az, hogy a játékosok hogyan reagálnak ezekre a változásokra, és hogy a generatív AI által létrehozott művészet növekvő jelenléte a játékokban károsítja-e az ipart, vagy segít annak fejlődésében.

Forrás: The Game Post

Forrás

Shares: