Nintendo szabadalmat szerzett, amely egy karakter megidézésére vonatkozik, hogy az harcoljon egy másik karakterrel. A szabadalom széleskörű jellege, amely a Nintendo és a Palworld közötti, nagy figyelmet kapott szellemi tulajdonjogi csata közepette született, egy elemző szerint potenciálisan veszélyezteti az egész videojáték-ipart.
2024 szeptemberében a The Pokemon Company és a Nintendo közösen beperelte a Palworld fejlesztőjét, a Pocketpair-t, azzal vádolva a stúdiót, hogy játéka három szabadalmukat megsérti. Az ügy középpontjában álló szabadalmak a lények elfogására és a váltásra vonatkozó rendszereket írják le. Bár a keresetet csak Japánban nyújtották be, a Nintendo külön lépéseket tett hasonló szabadalmak megszerzésére az Egyesült Államokban, ami arra utal, hogy az ügy végül globálissá válhat.
Nintendo Szabadalmat Szerez a Harcra Megidézett Karakterekért
Szeptember 2-án a japán videojáték óriás egy olyan amerikai szabadalmat kapott, amely egy viszonylag széleskörű rendszert ölel fel a karakterek harcba való megidézésére. A 12,403,397 számú szabadalmat Florian Mueller, a Games Fray szabadalmi elemzője fedezte fel, aki "nem csupán bosszantónak, hanem valóban sokkolónak" nevezte, mivel potenciálisan fenyegeti az egész videojáték-ipar kreativitását.
Mire Terjed Ki a Nintendo Legújabb Szabadalma?
A Nintendo új szabadalma egy olyan rendszert ölel fel, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy egy fő karaktert irányítsanak, megidézzenek egy külön "al-karaktert", és harcba lépjenek attól függően, hogy a segítő hol jelenik meg. Ha a segítőt egy ellenségre idézik meg, a játékos által vezérelt harc kezdődik; ha nem, a segítő automatikusan a játékos által megjelölt irányba mozog a második bemenet után, és a harc automatikusan folytatódik, amikor találkozik egy ellenséggel. Mivel a koncepcióban említett összes lépés – a játékos mozgása, a megidézés, a helyalapú átkapcsolás a manuális és automatikus harci módok között, valamint a második iránybeli bemenet – jelen kell legyen, a szabadalom egy specifikus mechanikai kombinációt ölel fel, nem pedig minden megidézési rendszert általában. Ennek ellenére meglehetősen széleskörűnek tűnik.
A Palworld Megsérti-e a Nintendo Új Szabadalmát?
A 12,403,397 számú szabadalom nem tűnik közvetlenül kapcsolódónak a Pocketpair ügyéhez. Más joghatóságban adták ki, mint ahol a Nintendo Palworld keresete folyamatban van, és állításai csak részben egyeznek a Palworld-ben található funkciókkal. Ennek ellenére Mueller "alapvető fenyegetésnek" nevezte a kreativitásra és innovációra nézve a videojáték-iparban. Még nem világos, hogy a Nintendo megpróbál-e lépéseket tenni a szabadalom alapján, de az a tény, hogy sikerült megszereznie, "rossz hír" az ipar számára – tette hozzá az elemző.
A ‘397-es szabadalom alapvető fenyegetést jelent a kreativitásra és innovációra a videojáték-iparban.
Ezen kívül, szeptember 9-én a Nintendo birtokában van a lényváltási szabadalom (12,409,387), amely a Palworld perének középpontjában áll az Egyesült Államokban. Ha a cég úgy dönt, hogy beperli a Pocketpair-t ugyanebben az ügyben az Egyesült Államokban, ez a fejlemény egy lépéssel közelebb viszi ehhez a célhoz. 2025 elején a Pocketpair kétfrontos védelmet indított a Nintendo Palworld szabadalomsértési állításaival szemben, vitatva a vitatott szabadalmak érvényességét, miközben azt állította, hogy játéka nem sérti azokat.






