A Nintendo cáfolta azt az állítást, miszerint a cég együttműködne a japán kormánnyal a generatív AI ellen lobbyzva. Az anti-AI lépésekről szóló pletykák meglepőek voltak, hiszen sok más videojáték-cég az utóbbi években egyre inkább a technológia felé fordult. Most azonban a Nintendo képviselői tisztázták a helyzetet a feltételezett lobbizási erőfeszítéseikkel kapcsolatban.

A generatív AI sok iparágban vitatott technológiának bizonyult, és a játékok világában sincs ez másképp. Az Aspyr nemrég eltávolította a Tomb Raider IV-VI Remastered AI által generált tartalmát, miután Lara Croft francia hangja beperelte a céget, mert állítása szerint a tudta nélkül használták a hangját. A Blizzard és a Microsoft is kritikákat kapott az AI használata miatt, különösen, mivel az utóbbi állítólag több száz alkalmazottat bocsátott el, hogy AI-val helyettesítse őket.

A Nintendo hivatalos Twitter-fiókján október 5-én közzétett nyilatkozatában azt írta, hogy „nem volt kapcsolatban a japán kormánnyal” az AI-val vagy annak játékbeli felhasználásával kapcsolatban, annak ellenére, hogy „a közelmúltban erről szóló beszélgetések” zajlottak. A kulcsfontosságú diskurzus egy mostanra törölt bejegyzésből származik, amelyet Asano Satoshi japán politikus tett közzé, és amelyben azt állította, hogy a Nintendo „lobbizási erőfeszítéseket tesz” a kormánytisztviselőkkel, hogy elkerülje a generatív AI használatát, ezzel védve szellemi tulajdonát. Bár a cég híres a szerzői jogok szigorú érvényesítéséről, mint ahogy azt a Nintendo folyamatban lévő Palworld per is mutatja, most tisztázták, hogy ezek az intézkedések nem jelentik az AI ellen irányuló jogi lépéseket. Asano azóta bocsánatot kért, amiért „nem ellenőrizte megfelelően a tényeket”, és megígérte, hogy a jövőben elkerüli az ehhez hasonló helyzeteket.

A Nintendo nyilatkozata hangsúlyozza, hogy továbbra is fellép a szerzői jogok megsértése ellen, függetlenül attól, hogy a generatív AI érintett-e. Az IP-vel kapcsolatos bonyodalmak az AI által generált tartalom egyik fő vitatott kérdése, mivel sok generatív modell szerzői joggal védett anyagokon tanul, de a törvények eddig nagyrészt nem tartottak lépést a technológiával, így gyakran nem világos, mi számít tisztességes felhasználásnak és mi minősül jogsértésnek az AI esetében. Ezeket a jogi vitákat félretéve, a Nintendo eddig viszonylag kiegyensúlyozott megközelítést alkalmazott a technológiával kapcsolatban. A Nintendo of America elnöke, Doug Bowser elmondta, hogy a Nintendo nem tervezi az alkalmazottak AI-val való helyettesítését, de fontolóra veszi, hogyan használhatná az AI-t a cég segítésére.

Bowser korábbi megjegyzései és a Nintendo generatív AI használatát tagadó esetei alapján úgy tűnik, hogy a cég nem siet annyira a technológia elfogadásával, mint mások, de nem is foglal el egyértelműen ellenséges álláspontot. A Nintendo-n kívül az AI a játékok világában rendkívül elterjedtté vált, a viták ellenére. Egy tanulmány szerint a Steam játékok akár egyötöde generatív AI-t használ valamilyen formában.

Forrás

Shares: