A Nintendo Switch 2 esetében kevesebb harmadik fél által fejlesztett cím készülhet, mivel a hírek szerint hiány van a fejlesztői készletekből. A Nintendo Switch 2 június 5-i megjelenése óta sok potenciális vásárló számára nehezen elérhető konzolnak bizonyult, és úgy tűnik, hogy a harmadik fél fejlesztők számára is hasonló a helyzet a fejlesztői készletek terén.

Néhány hónappal ezelőtt a Switch 2 új fejezetet nyitott a Nintendo számára, elindítva a cég hibrid konzoljának új generációját. Az 2017-es eredeti modellhez képest jelentős teljesítménynövekedést hozó utód számos új funkciót kínál, beleértve a sokkal erősebb belső hardvert. Ennek köszönhetően olyan játékok, amelyek az eredeti Switch-en csak szerény teljesítménnyel futottak, a Switch 2-n jelentős teljesítménynövekedést tapasztalhattak. Azonban úgy tűnik, hogy nem elég fejlesztő áll sorban, hogy kihasználja a legújabb Nintendo rendszer hardveres erejét, és ez nem a saját hajlandóságuk hiányának tudható be.

A Digital Foundry szakértője, John Linneman (via Insider Gaming) szerint a Nintendo „szinte elriasztja” a harmadik fél fejlesztéseket a Switch 2-re, mivel nem biztosítja a stúdióknak a fejlesztői készleteket. Elmondta, hogy néhány fejlesztő azt a tájékoztatást kapta a cégtől, hogy egyszerűen készítsenek játékokat a Switch 1-re, és hagyják, hogy a Switch 2 visszafelé kompatibilitása pótolja a dedikált verzió hiányát. Linneman azt is megosztotta, hogy a múlt heti Gamescomon „sok” fejlesztő hasonló véleménynek adott hangot, mondván, hogy nem tudnak játékokat készíteni az újonnan megjelent konzolra, mivel a fejlesztői készletek nehezen beszerezhetők. Ezzel szemben Oliver Mackenzie a Digital Foundry-tól elmondta, hogy „furcsa” döntések születtek a fejlesztői készletek elosztásával kapcsolatban, mivel bizonyos indie stúdiók olyan hardvert kaptak, amelyért még a AAA fejlesztők is „küzdöttek”.

Nem lehet tagadni, hogy a Switch 2 korai hónapjaiban észlelhetően szegényes játékfelhozatal volt tapasztalható. Bár a Nintendo konzol rendkívül jól teljesít az eladások terén, lehet, hogy van egy olyan potenciális vásárlói réteg, amely még nem döntött a vásárlás mellett a jelenleg elérhető nagyon korlátozott Switch 2-specifikus címek miatt. Ha a Switch 2 fejlesztői készleteit időben eljuttatták volna több harmadik fél stúdióhoz, a helyzet másképp alakulhatott volna, és akár még jobb korai eladásokat is eredményezhetett volna a konzol számára.

Tekintettel arra, hogy a fejlesztői készletek elérhetősége továbbra is problémát jelent, a rajongóknak érdemes lehet visszafogniuk az elvárásaikat a közeljövőben megjelenő harmadik fél játékokkal kapcsolatban a Switch 2-re. Az első fél oldalán mindössze néhány figyelemre méltó megjelenés várható, például a Kirby Air Riders, amely 2025 végén érkezik kizárólag a Switch 2-re.

Forrás

Shares: