Nintendo megállapodást kötött a Bandai Namcóval, hogy megvásárolja a Bandai Namco Singapore fejlesztőstúdió összes részvényét, ezzel 2026 tavaszára a Nintendo irányítása alá kerül. A Nintendo és a Bandai Namco között régóta fennálló együttműködés új lehetőségeket nyithat meg a Switch 2 jövője számára.
A Bandai Namco Szingapúrban működő részlege 2013-ban alakult, hogy fokozza a játékfejlesztést Ázsiában, míg egy Vancouver-i ágazat is létrejött ugyanebben az időben, hogy a nyugati piacot lefedje. A legnagyobb kereskedelmi sikerük eddig a Splatoon 3, amelyet a Nintendo EPD-vel közösen fejlesztettek, és 2022 szeptemberében jelent meg kizárólag Nintendo Switch-re. A Szingapúri stúdió az utóbbi időben néhány népszerű sorozat későbbi részeinek önálló fejlesztésében is részt vett, mint például a Soul Calibur 6, az Ace Combat 7: Skies Unknown és a Taiko no Tatsujin: VR Festival.
A Nintendo hivatalosan bejelentette, hogy jövő év elején megvásárolja a Bandai Namco Singapore többségi részvényeit. A sajtóközlemény szerint április 1-jén a stúdió részvényeinek 80%-a a Nintendo birtokába kerül, míg a fennmaradó 20%-ot egy későbbi, még meg nem határozott időpontban tervezik átruházni, miután a stúdió stabilizálódott. A stúdiót Nintendo Studios Singapore néven fogják újra márkázni, és várhatóan csak „kismértékű hatással” lesz a Nintendo pénzügyeire az aktuális pénzügyi évben, de rengeteg lehetőséget nyit meg a jövőre nézve, különösen figyelembe véve, hogy a Splatoon 3 rendszeres frissítéseinek befejezését már több mint egy éve bejelentették.
A Nintendo a rivális konzolgyártókhoz, a Sonyhoz és a Microsofthoz képest nem volt annyira aktív új fejlesztőstúdiók felvásárlásában. A Sony több mint 20 első fél fejlesztőstúdióval rendelkezik, köztük a Bungie és a Firewalk Studios 2023-as felvásárlásával, valamint a Kadokawa Corporation 2024-es csatlakozásával. Hasonlóképpen, az Xbox márka is növekedett az utóbbi években, legfőképpen az Activision Blizzard 75,4 milliárd dolláros felvásárlásával, amely 2023-ban zárult le, és hatalmas franchise-okat, mint a Call of Duty, a Warcraft és a Diablo hozott a zászlaja alá.
A Nintendo legutóbbi jelentős felvásárlása 2024 májusában történt, amikor megállapodást kötött az Embracer Grouppal a Shiver Entertainment megszerzéséről, amely a Hogwarts Legacy, a Mortal Kombat 1 és a Guitar Hero sorozat játékainak új platformokra való portolásáról ismert. Még abban az évben a Nintendo teljes mértékben megszerezte a Xenoblade Chronicles fejlesztőjét, a Monolith Softot, bár már 2011 óta 96%-os részesedéssel rendelkezett a cégben. Az évtized során a Nintendo más játékokkal kapcsolatos felvásárlásai közé tartozik az SRD, amely a Nintendo segítője volt a NES óta, és a Next Level Games, amely a Luigi’s Mansion 3, a Mario Strikers sorozat, a Metroid Prime: Federation Force és a 2009-es Punch-Out! fő fejlesztője. Ezen kívül a Nintendo 2022-es felvásárlása a korábban Dynamo Pictures néven ismert animációs stúdiót is magában foglalja, amely játékokban, animékben és rövidfilmekben szerzett krediteket, beleértve a Death Stranding 2-höz kapcsolódó mozgásrögzítési munkákat is.
A Nintendo és a Bandai Namco közötti üzletkötés jelezheti, hogy a Nintendo készen áll a versenyre a többi első fél fejlesztő által jelentett kihívásokkal szemben. Míg a Switch 2 túlszárnyalja a PS5-öt és az Xbox Series X-et, a Nintendo híresen elveszítette egyik legismertebb második fél fejlesztőjét, amikor a Microsoft 2002-ben 375 millió dollárért megvásárolta a Rare-t, miután a Nintendo hasonló ajánlatot elutasított. A Donkey Kong Bananza nemrégiben elért sikere sok rajongó emlékét felidézte a Rare dicsőséges napjairól a Donkey Kong Country sorozattal az SNES és az N64 idején, és a Nintendo Studios Singapore létrehozása talán a Splatoon franchise védelmét szolgálja egy hasonló jövőbeli helyzettel szemben.
Forrás






