A Nintendo legutóbbi találkozóján elhangzott részletek felfedték, hogy miért építik a fővonalas Pokémon játékokat párban történő megjelenésre. Eddig kilenc generációs páros fővonalas Pokémon játékot adtak ki, de a kettős megjelenésük hátterében egy még időtlenebb Nintendo-maszkot találunk.

A Pokémon Red és Green japán megjelenésével 1996-ban a szörnyfogó franchise hihetetlenül erős popkulturális erővé vált, amely közel három évtized alatt több mint 103 milliárd dollárt hozott a konyhára a 2024-es évig. A legutóbbi fővonalas megjelenés, a Pokémon Scarlet és Violet, 2022-ben, a kapcsolódó termékekkel együtt becslések szerint 2,5-3 milliárd dollárt tett ki 2025 októberéig, követve a Nintendo időtlen formuláját, amely szerint két szinte azonos játékot adnak ki, mindkettőben különböző, csak az egyik verzióban elérhető szörnyekkel.

### Mario Sikere Hatással Volt a Pokémon Kétjátékos Formátumára

Most, hogy egy nemrégiben tartott Nintendo részvényesi találkozó jegyzőkönyve napvilágot látott, a Mario franchise megalkotója, Shigeru Miyamoto felfedte, miért alakult ki a fővonalas Pokémon játékok kétjátékos formátuma. Amikor a Switch 2-n a Mario Kart sorozat értékesítési potenciáljáról kérdezték, Miyamoto egy anekdotát mesélt el, amelyben a Pokémon megalkotójával, Satoshi Tajirival folytatott beszélgetéséről számolt be, mielőtt az első Pokémon játékpár teljesen kifejlesztésre került volna. Miyamoto emlékszik, hogy Tajiri megjegyezte, hogy ahhoz, hogy egy másik játék túlszárnyalja a Mario sorozat sikerét, a Nintendónak ki kell találnia, hogyan lehetne két példányt eladni ugyanannak a vásárlónak. Bár Miyamoto nem mondta ki kifejezetten, hogy ez a beszélgetés volt a katalizátor, amely a Pokémon Red és Green kettősségéhez vezetett, a végeredmény ez lett, és a fővonalas sorozat azóta is ezt a formulát követi.

A Pokémon nem az egyetlen Nintendo által kiadott franchise, amely megpróbálta a kétjátékos megjelenési stratégiát. 2015-ben a Fire Emblem Fates 3DS-re történő megjelenése megosztotta a játék történetét két különböző cartridge között, ami felháborította a rajongókat, mivel a játék főszereplője az egyik két harcoló királyság, Nohr és Hoshido oldalára állt. Bár pénzügyi szempontból sikeres volt, a kétjátékos stratégia erősen kritizálva lett a rajongók által, és pénzlehúzásnak tartották, így a Fire Emblem azóta visszatért az egyjátékos megjelenési stratégiához.

A Pokémon esetében azonban a kétjátékos stratégia jól működött, ösztönözve a közösségépítést a verzióspecifikus szörnyek és különleges evolúciók kereskedelme révén. A franchise annyira népszerűvé vált, hogy a formátum már nem tűnik szükségesnek, hiszen a legújabb spin-off játék, a Pokémon Legends: Z-A már az ötödik legmagasabb helyet érte el a franchise történetében mindössze egy hét alatt. Azonban a következő fővonalas bejegyzésről pletykák keringenek, hogy még mindig két különböző játékra, Pokémon Wind és Waves néven fogják felosztani.

Forrás: GamesRadar+

Forrás

Shares: