Masakazu Sugimori, a korábbi Capcom fejlesztő, kifejezte támogatását a Nintendo Game-Key Cardjai iránt, elvetve azt a népszerű véleményt, miszerint ezek csupán a kapzsiság miatt léteznek. A megjegyzései újabb tüzelőt adtak a vitához, amelyet már így is fűtöttek a Nintendo rajongóinak játékmegőrzéssel kapcsolatos aggodalmai és a növekvő termékárak, valamint más problémák.
A Game-Key Cardok olyan, cartridge-alakú tokenek, amelyek lehetővé teszik a Switch 2 eShop letöltését. Gyakorlatilag egy fizikai kulcsként működnek a digitális termékekhez való hozzáféréshez, innen ered a nevük is. Az első bejelentésük 2025 áprilisában történt, és kizárólag a Switch 2 játékkiadói számára elérhető terjesztési lehetőségként szolgálnak. A technológia vitatott kiegészítése lett a Nintendo játékökoszisztémájának, mivel a rajongók azt kritizálják, hogy gátolja a játékok megőrzését, és azt állítják, hogy elsődleges célja a kiadók költségcsökkentése, miközben folyamatosan emelik a termékárakat.
Masakazu Sugimori, a Capcom korábbi fejlesztője és tapasztalt játékzeneszerző, nemrégiben megosztotta a Switch 2 Game-Key Cardokkal és a médiatformátummal kapcsolatos vitákra vonatkozó eltérő nézőpontját. Szeptember 9-én az X-en, korábban Twitteren, elvetette azt a javaslatot, hogy a Nintendo a kapzsiság miatt indította el a Game-Key Cardokat, ahogy arról az Automaton West beszámolt. Az iparági veterán arra hívta fel a figyelmet, hogy a Switch 2 gyártójának „őrült” szintű készpénzállománya — amely 2025 márciusában elérte a 13,72 milliárd dollárnak megfelelő összeget — bizonyítja, hogy sokkal fontosabb dolgokkal foglalkozik, mint hogy a kiadók egyes játékok terjesztési költségeit csökkentsék.
Bár egy cinikus ember azt mondhatná, hogy a Nintendo éppen azért nőtt ekkorára, mert nem riad vissza az olyan megoldásoktól, mint a Game-Key Cardok, Sugimori inkább a fejlesztői szempontokat hangsúlyozta a technológiával kapcsolatban. Kifejezte azt a meggyőződését, hogy a technológia „többnyire a játékipar és a digitális szórakoztatóipar védelmét célozza”. A Nintendo Game-Key Cardjait érő kritikákra reagálva a zeneszerző azt válaszolta, hogy a hagyományos fizikai formátumok sem garantálják a hosszú távú fennmaradást. „A fizikai dolgoknak van egy élettartama, és végül tönkremennek” — magyarázta Sugimori. „A digitális termékek viszont nem rendelkeznek élettartammal.”
Bár Sugimori érvei tényeken alapulnak, nem foglalkoznak a közvélemény aggodalmainak teljes spektrumával a vitatott technológiával kapcsolatban. A megőrzés szempontjából a Game-Key Cardok hátráltatják a játékok megőrzésére irányuló erőfeszítéseket, mivel a tömeggyártott fizikai példányok még ritkábbá válnak, miközben bizonyos kulturális megőrzési programokból is kizárják a címeket. Például Japán Nemzeti Diet Könyvtára 2025 augusztusában közölte, hogy a Game-Key Cardok természete miatt nem jogosultak a kormány által finanszírozott megőrzési program keretein belüli archiválásra.
A fizikai dolgoknak van egy élettartama, és végül tönkremennek. A digitális termékek viszont nem rendelkeznek élettartammal.
Általánosságban elmondható, hogy néhány hangos fogyasztó kritizálja a kiadókat, hogy a Game-Key Cardokkal a „fizikai” terjesztés terén spórolnak, anélkül, hogy a resulting cost savings-t a fogyasztókra hárítanák. A Nintendo nemrégiben bejelentette, hogy az első fél Switch 2 játékok fizikai verziói a hagyományos cartridge-okkal maradnak, ami arra utal, hogy a GKC formátumot elsősorban a harmadik fél kiadók segítésére vezették be.
Forrás





