A Forbes Japan beszámolója szerint Yuji Yamano, a Netflix japán tartalomigazgatója a múlt hónapban egy média számára rendezett kerekasztal-beszélgetésen osztotta meg véleményét az anime trendekről és a Netflix ambícióiról. Yamano a Netflix anime történetének főbb fordulópontjait is érintette. Elmondása szerint 10 évvel ezelőtt az anime stratégiája a globális terjeszkedésre összpontosított:
„Ezután” – mondta Yamano – „a céget csapatokra osztották, és a japán csapat a japán animére összpontosított, először olyan művek megszerzésével és előállításával, amelyek itthon érdekesnek számítanak. A helyi piacra összpontosító japán anime stratégia bevezetése jelentős változást jelentett.” Ezután megemlítette azt az animét, amely véleménye szerint a Netflix fordulópontja volt: The Disastrous Life of Saiki K.: Reawakened.
„Exkluzívan közvetítettük egy népszerű sorozat új epizódjait, amely 2016 óta futott, most már saját eredeti munkánk formájában. Ennek eredményeként széles közönséget tudtunk elérni, nemcsak az anime rajongókat, akiket korábban nem tudtunk megszólítani. Az eredeti szerző, Shuichi Aso, valamint partnereink, mint a produkciós stúdió, nagyon örültek, és azt mondták: ‘Örülünk, hogy a Netflixen van.’ Azt hiszem, ezek voltak a áttörési pontjaink.”
A múlt hónapban egy másik beszélgetés során Yamano a Baki és a My Happy Marriage című animék fordulópontjairól is beszélt, utóbbira utalva megjegyezte: „Partnereink külön is említették a My Happy Marriage-t. Az eredeti mű egy Light Novel a KADOKAWA-tól, de nem shonen manga vagy éppen edgy stílusú. Inkább shoujo manga típusú, amelyet világszerte széles körben néznek, és ami ennél is figyelemre méltóbb, a kiadását követően azt mondják, hogy a manga verzió eladása külföldön jelentősen megnőtt.” A KADOKAWA reakciójáról is beszélt, mint az eredeti Light Novel kiadója.
A KADOKAWA produkciós munkatársai, Seiji Kiyohara és Daijo Kudo véleményével a My Happy Marriage sikeréről és a Netflix-szel való együttműködésről interjú részleteket találhatunk a Netflix A Fragrant Flower Blooms With Dignity című művét szeptember 7-ig tartja az Egyesült Államokban és más területeken oldalon.
A Forbes új cikkében Yamano és Kaata Sakamoto (a Netflix tartalomért felelős alelnöke) a lokalizáció, a trendek és a produkció megközelítéséről is beszél. Különösen Sakamoto említi, hogy több esetben terveznek közvetlen szerződéseket kötni produkciós cégekkel és stúdiókkal, ahelyett, hogy részt vennének a produkciós bizottságokban.
Forrás: Forbes Japan
© Shuichi Aso / Shueisha / PK Academy ©Akumi Agitogi, Tsukiho Tsukioka/KADOKAWA/My Happy Marriage Partners © Keisuke Itagaki (Akita Shoten) / Baki Hanma Production Committee
Forrás





