Korai betekintések alapján a Metal Gear Solid Delta: Snake Eater nem teljesít úgy a PlayStation 5 Pro-n, ahogy azt elvárnánk. Érdekes módon a tesztek azt mutatják, hogy a PS5 jobban teljesít néhány szempontból, például a játék képkockasebességét tekintve.

A sikeres Silent Hill 2 remake után a rajongók izgatottan várják Konami következő remake-jét. A Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, ellentétben a Silent Hill 2-vel, megőrzi az eredeti szinkronszínészeket, de mindkét remake az Unreal Engine 5-öt használja. A Digital Foundry korai tesztjei alapján a PS5 Pro tulajdonosai valószínűleg nem fognak örülni a teljesítményproblémáknak. A PS5 és a PS5 Pro összehasonlítása során mindkét konzolnál tapasztalható volt a képkockasebesség csökkenése: a PS5 Performance Mode-ban körülbelül 48-60 FPS-t produkált, de egyes területeken ez akár 30-50 FPS-ra is csökkenhetett. Ezzel szemben a PS5 Pro átlagos képkockasebessége alacsonyabb volt, mint a PS5 Performance Mode-ja, és olyan helyeken, ahol a PS5 jól teljesített, a PS5 Pro 30-60 FPS között mozgott. Az összehasonlítás során a PS5 Performance Mode-ja átlagosan 7 FPS-sel magasabb értéket mutatott, mint a PS5 Pro.

Bár egyes játékosokat talán nem zavar a képkockasebesség csökkenése, sajnos a PS5 Pro verziójának megjelenése is problémás. Egy dzsungel jelenet összehasonlításakor a PS5 Performance Mode-ja 864p felbontásban futott, míg a minőségi mód 1412p-t produkált, a PS5 Pro viszont csak 756p-t. Bár a PS5 Pro a PSSR-t használja a vizuális elemek felskálázására, a Digital Foundry megállapította, hogy a PS5 Pro rekonstruált képe „nem tudta elérni a PS5 alapváltozatának tisztaságát.” A PSSR-nek a zajcsökkentéssel is akadtak problémái, ami a Pro verzióján több villódzó árnyékot eredményezett, mint a standard konzolon.

Azonban nem minden a PS5 Pro verziójában volt gyengébb. A PS5 Pro jobban kezelte a mozgás közbeni villódzó artefaktumokat, és kevesebb problémát tapasztalt az eltakart artefaktumokkal. Összességében azonban a PS5 Pro játékosai valószínűleg frusztráltak a játék jelenlegi állapota miatt. Még mindig lehetséges, hogy egy nap egy patch jelentősen javíthat ezeken a problémákon, mielőtt a játékosok először elindítják a játékot. A Metal Gear Solid Delta: Snake Eater megjelenési dátuma gyorsan közeledik, így nem kell sokáig várniuk a rajongóknak, hogy megtudják, sikerült-e orvosolni a problémákat. Addig is, akik mindkét konzolváltozattal rendelkeznek, érdemes lehet elővenniük a régi PS5-üket.

Forrás

Shares: