A McDonald’s elnézést kér a Pokémon Trading Card Game rajongóitól, miután a gyorsétteremlánc kártyaosztási eseménye több helyszínen is korábban véget ért, mint ahogy elkezdődött. Nem világos, hány McDonald’s étterem zárta le korábban a Pokémon Trading Card Game ajánlatát, de a Japánban élő rajongóknak érdemes sietniük a közeli McDonald’sokhoz, ha szeretnék kihasználni a lehetőséget.
A kizárólag Japánra vonatkozó promóciót július közepén jelentették be, és a nyolc új Pokémon témájú Happy Meal játék augusztus 8-án debütált az étteremláncnál, a limitált idejű ajánlat pedig augusztus 14-ig tartott volna. A különleges játékok között megtalálható Mega Charizard X, Lucario és az összes Gen 1 kezdő Pokémon, emellett a McDonald’s egy még rövidebb kampányt is indított, amely augusztus 9-11. között lehetővé tette a vásárlók számára, hogy egyedi Pokémon TCG kártyákat is beszerezzenek.
A McDonald’s Pokémon TCG promóciós kártyái azonban sokkal gyorsabban fogynak, mint várták. A McDonald’s hivatalos japán weboldalán közzétett nyilatkozatában elnézést kér a kereskedelmi kártyajáték rajongóitól, akik csalódottan érkeztek, mert nem tudták megkapni a különleges kártyákat. Az hivatalos közlemény szerint több étterem is kénytelen volt korábban leállítani a promóciós kártyák forgalmazását, mivel a „kereslet meghaladta a várakozásokat.” A McDonald’s arra kéri a vásárlókat, hogy ne keressék fel az egyes helyszíneket, hogy érdeklődjenek a Pokémon TCG kártyák elérhetőségéről.
A promóciós kártyák iránti magas kereslet a játék rajongói körében várható volt. A ritka Pokémon kártyák rendkívül drágák lehetnek, a legmagasabb eladási ár pedig egy Pikachu Illustrator trénerkártyáé, amelyet 2022-ben több mint 5,2 millió dollárért adtak el. Bár valószínűtlen, hogy a frissen megjelent kártyák, amelyek eredeti grafikával és egy apró arany ív logo-val rendelkeznek, valaha is megközelítik ezt az értéket, az eBay-en jelenleg 50 zárt csomagból álló készletet kínálnak közel 1,000 dollárért, amelyből már 25 el is kelt, míg az egyes kártyák, mint például Pikachu, 20-40 dollár között mozognak.
A két folyamatban lévő promóció messze nem az első McDonald’s és videojátékok közötti együttműködés. Az Egyesült Államokban a gyorsétteremlánc eddig hét különböző Pokémon témájú együttműködést valósított meg 2011 óta, emellett négy-négy együttműködés kapcsolódik a Mario és Sonic franchise-hoz, három a Skylandershez, valamint más népszerű nevek, mint a Minecraft és az Angry Birds is szerepelnek a listán. A McDonald’s legutóbbi amerikai együttműködése a Pokémonnal januárban zajlott, és ez is kritikát kapott a Happy Mealből hiányzó Pokémon TCG kártyák miatt.
Forrás