A Marathon kulcsfontosságú fejlesztője távozik, mivel Joseph Cross művészeti igazgató úgy tűnik, hogy elhagyta a Bungie-t. Egy viharos év után, tele ellentmondásokkal, a Marathon újra a figyelem középpontjába került, mivel a Bungie bejelentette az új megjelenési dátumot és megerősítette az árat, de Cross nem lesz a csapattal, amikor a játék 2026 elején megjelenik.
Idén korábban a Marathon nagy port kavart, amikor bemutatták az első jelentős előzetesét. Sok játékos lenyűgözte a játék egyedi esztétikája, de a Bungie számára nem minden ment zökkenőmentesen. A korai tesztelésből származó vegyes visszajelzések és az a vád, hogy a Marathon egyes részei ellopott művészetet tartalmaznak, gyorsan ellentmondásos fényben tüntették fel a játékot, ami végül a Bungie-t arra kényszerítette, hogy határozatlan időre elhalassza a megjelenést. Most azonban az extraction shooter újra reflektorfénybe került, mivel a Bungie a héten bejelentette, hogy a Marathon megjelenése 2026 márciusára van ütemezve. A játék már csak néhány hónapra van az hivatalos debütálástól, és bár ez izgalmas, a Bungie sajnos egy művészeti igazgatót is elveszít.
A Bungie-t nemrégiben művészeti lopással vádolták meg, miután egy Antireal nevű művész észrevette a munkáját a Marathon környezetében.
Joseph Cross, a Marathon művészeti igazgatója elhagyja a Bungie-t. Nem világos, miért döntött Cross a stúdió elhagyása mellett, de a Kotaku kérdésére megerősítette, hogy ez az ő döntése volt, mondván: „Nagyon büszke vagyok a projektre és arra, amit a csapat az elmúlt hat évben elért.” A Twitteren is kifejezte köszönetét és háláját a játékosoknak, akik támogatták a Marathon fejlesztését és lelkesedést mutattak a projekt iránt. Miután kifejezte büszkeségét a Marathon lenyűgöző világáért, amelyet ő és csapata létrehozott, Cross azt is elmondta, hogy izgatottan várja a játékot. „Én is a rajongók között fogom élvezni a játékot.”
Nem árult el semmilyen utalást arra, hogy miért hagyta el a Bungie-t, de lehetséges, hogy egyszerűen úgy érezte, itt az ideje továbblépni. Hat évnyi munka után a Marathonon nem meglepő, ha úgy érezte, hogy a Bungie-nál végzett. Karrierje ezen a pontján Cross már sikeres veterán az iparban. LinkedIn profilja szerint 2011 óta dolgozik a Bungie-nál, és korábban több évet töltött az EA-nál, ahol a Dead Space 2 és Dead Space 3 koncepciórajzolójaként dolgozott.
A Bungie megerősítette, hogy a Marathon induló ára 40 USD lesz, és elérhető lesz PC-n, PS5-ön és Xbox Series X/S-en.
A stúdió elhagyása néhány hónappal egy nagy megjelenés előtt aggasztónak tűnhet, de lehet, hogy Joseph Cross egyszerűen új projektekre vágyik. Olyan sok időt és energiát szentelni egyetlen játéknak számos kihívással jár, és mivel a Marathon legnagyobb dicsérete a játék művészeti tervezése, Cross nyugodtan távozhat a Bungie-tól, tudva, hogy a játék kiemelkedett. A Marathon várhatóan az ARC Raiders fő versenytársa lesz, és a népszerű extraction shooterek világában nem lesz könnyű dolga. Azonban a Marathon számos változáson ment keresztül a késleltetés óta, az egyik legnagyobb újítás a közelségi chat bevezetése. Az extraction shooterek gyorsan az ipar következő nagy műfajává válnak, így izgalmas lesz látni, hogyan teljesít a Marathon a versenytársakkal szemben. Cross munkája a játékban vonzóvá teszi a műfajban, és amikor megérkezik, izgalmas lesz látni, mennyire egyedi a játék többi dizájnja.
Forrás






