A Life is Strange élőszereplős tévésorozatát hivatalosan is zöld utat kapott az Amazon Prime Video-n. A sorozatot Charlie Covell, a The End of the F***ing World írója fogja vezetni.
A Dontnod eredeti Life is Strange játéka 2015-ben epizódonként jelent meg, és Max Caulfield történetét meséli el, aki felfedezi, hogy képes visszatekerni az időt. A különleges karakterek, a valóban fontos döntések és a szívszorító narratíva révén a Life is Strange megállta a helyét abban az időszakban, amikor a Telltale Games uralta az kalandjátékok műfaját. A Life is Strange máig formálja a narratív alapú játékokat, így nem meglepő, hogy a tévére is átkerül, különösen a videojáték-adaptációk egyre növekvő népszerűsége közepette.
A Variety jelentése szerint az Amazon Prime Video zöld utat adott a Life is Strange tévésorozatnak, ezzel több mint egy évtized után a legjobb kalandjátékok egyikét hozva a képernyőre. A sorozatot Charlie Covell fogja executive producerként és íróként irányítani. Az executive producerek között van Dmitri M. Johnson, Mike Goldberg és Timothy I. Stevenson a Story Kitchen-től. Johnson és Goldberg a közelgő adaptációval kapcsolatban elmondták: "A Story Kitchen mindig is hitt abban, hogy a Life is Strange többet érdemel, mint egy játék – ez egy kulturális mérföldkő. Egy évtizedes utazás után megtiszteltetés számunkra, hogy ezt a szeretett történetet az Amazon MGM-hez hozzuk, fantasztikus partnereinkkel a Square Enix-nél, a briliáns showrunnerünkkel/írónkkal, Charlie Covell-lel, és a LuckyChap csodálatos csapatával."
Minden jel arra mutat, hogy a sorozat közvetlen adaptációja lesz a Life is Strange eredeti történetének. Covell a megerősítés után kijelentette, hogy "alig várja, hogy megossza Max és Chloe történetét a régi játékosokkal és az új közönséggel egyaránt." Mivel a játékélmény szerves része a játékosok döntései, kérdéses, hogy a sorozat hogyan fogja kezelni a játék legfontosabb döntéseit, amelyekből bőven akad.
Egyre inkább a videojátékok tévés adaptációinak kora köszönt ránk. Évek óta a játékok nagy- és kisvászonra való átültetése általában kritikai és kereskedelmi kudarcokhoz vezetett, de az olyan friss próbálkozások, mint a Fallout és a The Last of Us, megmutatták, hogy a megfelelő kezekben ez lehetséges. Míg a Life is Strange tévésorozat ötlete kezdetben aggasztotta a rajongókat, van okunk bízni abban, hogy a videojáték-adaptációk végre megértették, mi teszi nagyszerűvé az alapanyagukat.






