Chris Charla, az ID@Xbox vezetője megvédte az Xbox Game Pass-t, miután az iparág több neves alakja kritikát fogalmazott meg a platformmal kapcsolatban. A Microsoft számára kétségtelenül sikeres előfizetési szolgáltatás mostanában került a támadások kereszttüzébe, mivel viták merültek fel arról, hogy milyen hatással van a szélesebb játékiparra. Charla most megszólalt, hogy más képet fessen az Xbox Game Pass-ról és annak hatásáról a többi fejlesztőre.
A közelmúltbeli kritikák ellenére a Microsoft online játékplatformja számára kedvező évet zárt. A 2025-ös pénzügyi év utolsó negyedévében az Xbox Game Pass új bevételi rekordot állított fel, először meghaladva az 5 milliárd dollárt a szolgáltatás 2017-es debütálása óta. 2025 szintén erős év volt a napra pontos megjelenésű játékok számára a Game Pass-on, olyan címekkel, mint a Clair Obscur: Expedition 33 és a Hollow Knight: Silksong, amelyek a megjelenésük napján debütáltak a platformon.
Charla, aki az Xbox indie kiadási programját vezeti, az Eurogamernek nyilatkozva visszautasította azt az elképzelést, miszerint az Xbox Game Pass káros lenne az iparág számára, kijelentve, hogy a Microsoft „több mint 150 partnerrel” kötött megállapodást, hogy játékokat hozzon a platformra. Charla szerint 2025-ben több mint 50 csapat csatlakozott először a szolgáltatáshoz, így ez a „legnagyobb befektetés a Game Pass történetében”. Ezek a megjegyzések Pete Hines, a Bethesda korábbi vezetőjének szavai után érkeztek, aki azt mondta, hogy az Xbox Game Pass károsíthatja a fejlesztőket, mivel az előfizetési szolgáltatások nem „értékelik és jutalmazzák megfelelően azt, amit készítenek”. Charla nem említette Hines-t konkrétan, de az ő magyarázata, miszerint a platform elősegíti a játékok sokszínűségét és több stúdiót népszerűsít, éles ellentétben áll Hines kritikájával.
Hines nem az egyetlen, aki az utóbbi időben megszólalt a Microsoft előfizetési szolgáltatása ellen. Shawn Layden, a PlayStation korábbi vezetője azt mondta, hogy az Xbox Game Pass „rossz a biznisz számára”, és a Spotify-hoz hasonlította, amely szerinte nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az emberek már nem vásárolnak annyira zenét. Layden szerint, ha ugyanezt a modellt a játékiparba hozzák, az hasonló hatást gyakorol, ösztönözve a rajongókat, hogy előfizetési platformokat használjanak, amelyek állítólag kevesebbet fizetnek a fejlesztőknek, ahelyett, hogy egyedi játékokat vásárolnának.
Charla nem beszélt arról, hogyan kompenzálja a Microsoft a stúdiókat az Xbox Game Pass-on, de kijelentette, hogy a platform jótékony hatással van az iparágra. Azt is hozzátette, hogy az Xbox „továbbra is kapcsolatban áll több száz partnerrel évente”, hogy szélesebb választékot kínáljon a szolgáltatáson. A növekedés nem az egyetlen változás, ami a platformon vár ránk, hiszen az Xbox Game Pass teszteli a felhőalapú játékot minden szinten, így a jövőben minden előfizető számára több lehetőséget kínálva a játékra.
Forrás






