A Netflix és a Crunchyroll a múlt héten exkluzív ajánlatokat kapott a webtoon kiadóktól, a RIDI-től és a KW Books-tól, ami megnyitja az “ajtot a potenciális videóadaptációkhoz és a piaci terjeszkedéshez Észak-Amerikában” – áll a Korea Creative Content Agency (KOCCA) augusztus 4-i nyilatkozatában.
OLVASD EL EZT IS:
A TOKYOPOP kilenc új LoveLove manga licencének bejelentése a 2026-os megjelenésre
A részt vevő dél-koreai cégek között volt a Donutpeach, DCCENT, RIDI, Vivravo, YLAB EARTH, KENAZ, KW Books, TakeOne Studio, Torycoms és Toyou’s Dream, ahol együttműködési lehetőségekről tárgyaltak, mint például közös tervezés, befektetés és produkció.
Miközben a RIDI és a KW Books tárgyalásokat folytatott a Netflixszel és a Crunchyroll-lal, a DCCENT, Vivravo, YLAB EARTH, Torycoms és Toyou’s Dream bemutatták zászlóshajó címeiket a jövőbeli együttműködések reményében. A KOCCA hozzáteszi, hogy a Vivravo stratégiai partnerséget alakított ki az Egyesült Államokban működő Toon Pocket-tel, hogy lokalizálja és terjessze a koreai képregény IP-k alapján készült hangjátékokat.
OLVASD EL EZT IS:
Több mint 1,100 méltánytalan záradék: A Korea FTC 23 nagy webtoon és webnovel céget nevezett meg, amelyek szerződési kizsákmányolásban érintettek
A Crunchyroll és a Netflix ajánlatokat kap az adaptációkhoz a változatos tartalom iránti törekvés közepette
A Crunchyroll korábban már beszélt arról, hogy szeretné diverzifikálni adaptációit a japán mangán és Light Novel-en túl. A Solo Leveling, amely eredetileg egy koreai webnovelből webtoonná alakult, az egyik legsikeresebb anime adaptáció a Crunchyroll történetében. Mivel India a Crunchyroll leggyorsabban növekvő piacai közé tartozik, Rahul Purini, a Crunchyroll vezérigazgatója és más Sony Group cégek bejelentették, hogy anime adaptációkat kívánnak készíteni indiai IP-k és történetek alapján. Purini jelezte a nyitottságát arra is, hogy brit alkotók IP-jét adaptálják, mivel az Egyesült Királyság most már az Crunchyroll top 10 piacának egyikét képviseli egy 2025 májusi interjúban a Broadcast Now-nal.
A Netflix érdeklődése a koreai webtoonok iránt a K-dráma platformon elért folyamatos sikere közepette mutatkozik meg, például a Squid Game, amelynek három évadát a 2025 első félévének legjobb Netflix címei között rangsorolták. A Weak Hero: Class 1 és Class 2, a The Trauma Code: Heroes on Call, valamint a True Beauty példák a népszerű Netflix adaptációkra, amelyek koreai webtoonokból származnak. Eközben az Egyesült Államokban készült KPop Demon Hunters, amely most a Netflix negyedik legnépszerűbb angol nyelvű filmje (nézettség alapján, az órák száma osztva a játékidővel), a koreai kultúrát feltérképező történetek iránti keresletet jelzi, beleértve az animáltakat is.
OLVASD EL EZT IS:
A WEBTOON Entertainment átalakítja és új struktúrába szervezi észak-amerikai szórakoztatóipari és IP részlegét
Az egyik legnagyobb hír a webtoon adaptációk körül a Netflix Solo Leveling élőszereplős sorozatának megszerzése, ami mind a Netflix, mind a Crunchyroll számára előnyös, hiszen az utóbbi közreműködött az anime adaptációban. Bár a Crunchyroll elmarad a Solo Leveling élőszereplős sorozat várható hatalmas nézettségétől, jelenleg nincs jelen ebben a szegmensben. Azonban a Netflix sokkal nagyobb közönsége a sorozat befejezése után nagy számban látogatja majd az anime verziót, amelyhez a Crunchyroll exkluzív jogokkal rendelkezik, beleértve az Egyesült Államokat is (a Netflix néhány területen közvetíti a Solo Leveling animét).
A rajongók a Solo Leveling játékokat is játszanák; a Crunchyroll mostantól a Netmarble közelgő Solo Leveling: KARMA játékának szerzői jogait is birtokolja (a Crunchyroll részvételével az anime produkciós bizottságban). Korábban a Crunchyroll nem volt részes a nagyon jövedelmező Solo Leveling: Arise játékban, amely becslések szerint több százmillió dollárt hozott azóta, hogy tavaly megjelent.
A Netflix webtoon cégekkel folytatott találkozója egy korábbi találkozót követett a koreai szoftveróriás Naverrel, amelyet idén korábban tartottak. A Naver működteti a világ legnagyobb webtoon kiadóját, a WEBTOON-t, amelynek vezérigazgatója szintén jelen volt a Netflix vezetőivel folytatott találkozón. Bár voltak hírek arról, hogy a találkozó a WEBTOON Netflix alkalmazásba való integrálásáról szólt, a Naver ezt később tagadta.
Forrás: KOCCA (PR Newswire)
© Solo Leveling Animation Partners, Strong Girl Nam-soon