Mark Rubin, a korábbi executive producer, reagált a legújabb Splinter Cell pletykákra, tagadva, hogy a stúdió egy ilyen cím fejlesztésén dolgozna. A rajongók évek óta sürgetik egy új Splinter Cell játék megjelenését, és bár a Ubisoft látszólag eltávolodott ettől a lehetőségtől, lehet, hogy a fanok közelebb álltak egy vadonatúj játékhoz, mint azt valaha is gondolták volna.
Egy friss Bloomberg interjúban Nick Herman, az AdHoc Studio társalapítója elárulta, hogy mielőtt megalapították volna a stúdiót, ő és más volt Telltale Games fejlesztők az Ubisoft San Francisco irodájában dolgoztak. A csapat egy titkos projekten dolgozott, amelyről Herman elmondta, hogy egy új Splinter Cell játék volt, azonban a Ubisoft GaaS stílusú játékokra való fókuszálása miatt a projekt átfordult, és végül az online lövöldözős játék, az XDefiant lett belőle. A hír sokakat felkeltett, köztük a stúdió korábbi executive producerét, aki másképp látta az eseményeket.
Mark Rubin reagált a Splinter Cell pletykákra, és a közösségi médiában osztotta meg a történetét. Rubin végül tagadta a jelentést, mondván, hogy a csapat nem dolgozott új Splinter Cell projekten, hanem egy ambiciózus játékon, amely abban a pillanatban nem volt szórakoztató. Rubin hozzátette, hogy miután a projektet törölték, a csapat szabadon javasolhatta ötleteit, ami végül az online arénalövöldözős játékhoz, az XDefiant-hoz vezetett.
Rubin nyitva hagyta a lehetőséget, hogy Nick Herman és csapata esetleg gondolkodtak egy új Splinter Cell cím ötletén, mielőtt Rubin csatlakozott volna, de mivel ő az Ubisoft San Francisco-nál volt, ez sosem volt a stúdióban. Rubin említette, hogy tapasztalatai szerint az Ubisoft vezetősége nyitott volt arra, amit a stúdió szeretett volna csinálni, de sajnálta, hogy az XDefiant nem használt külső motort, hogy csökkentse a hibákat és problémákat.
Bármi is legyen a helyzet, nyilvánvaló, hogy ez nem volt megírva. Herman megalapította az AdHoc stúdiót, ahol sikerült egy nagy slágert, a Dispatch-t elérniük. Rubin csapata néhány hónapig sikeres volt az XDefiant-tal, mielőtt a játék körüli dolgok kicsit elromlottak, ami a fejlesztés leállításához és a játék végső leállításához vezetett.
A Splinter Cell rajongók számára a helyzet továbbra is bizonytalan, mivel az utolsó fő játék, a Splinter Cell Blacklist óta nem történt sok előrelépés a sorozatban. A főszereplő, Sam Fisher sok más Ubisoft franchise-ban, például a Rainbow Six Siege-ben is feltűnt, valamint szerepelt egy jól fogadott Netflix animációs sorozatban is. Azonban a Splinter Cell remake fejlesztése 2021-es bejelentése óta problémákba ütközött, több rendezőt is elveszített, és viszonylag csendes volt a jelentős frissítések terén.
Forrás






