Shawn Layden, a korábbi Sony-vezető, nemrégiben bírálta a videojáték-ipar élőszolgáltatásra fókuszáló megközelítését. Nem titok, hogy a legtöbb AAA cég, mint például a Fortnite, hatalmas pénzkereseti lehetőségként tekint a live service játékokra, de Layden tapasztalatai alapján, amelyek a Sony-nál eltöltött időszakából származnak, úgy véli, hogy ezeknek a rendkívül sikeres címeknek a hajszolása egyfajta „mirázs”.

Layden 2014 és 2019 között a Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios elnöke volt, és ebben az időszakban felügyelte olyan rendkívül népszerű, első fél által fejlesztett PlayStation egyjátékos címek készítését, mint a God of War, a Horizon Zero Dawn és a Ghost of Tsushima.

Shawn Layden a Live Service Játékokat „Mirázsnak” Nevezte

A Ringernek adott interjújában Layden korábbi tapasztalataira hivatkozva bírálta azokat a cégeket, amelyek a live service játékok sikerét hajszolják. Layden a live service játékokra való átállást egy „siren’s call”-hoz hasonlította, mondván, hogy olyan, mint egy „mirázs a homokdűnék tetején. Követed, de sosem éred el.” Az ügyvezető szerint a Fortnite klasszikus példája annak, amikor „villámot fogunk egy üvegbe”, és lehetetlen előre tervezni egy ilyen egyedi eseményt, mivel nem csupán a fejlesztők erős vízióján múlik. Emellett nem is érdeklik az élőszolgáltatású játékok, mivel a műfajt „nem igazán játéknak”, hanem „ismétlődő akcióelköteleződési eszköznek” nevezte.

Layden véleménye érthető, ha figyelembe vesszük a Sony az utóbbi években tapasztalt sikereit és kudarcait. Néhány egyjátékos cím, mint a The Last of Us 2 és a God of War: Ragnarok, hatalmas sikereket arattak. Másrészt a Concord hatalmas bukás volt, hiszen az élőszolgáltatású lövöldözős játék mindössze két hét alatt bezárta kapuit. A Concord kudarca fényében a Sony úgy tűnik, hogy egyre távolabb lép az élőszolgáltatású játékoktól. Januárban a Sony két élőszolgáltatású játékot is törölt. Az egyik egy harmadik személy nézőpontú, nyílt világú katonai lövöldözős játék volt, amelyet a Bluepoint Games fejlesztett, míg a másik egy God of War multiplayer játék a Bend Studios-tól. A Bungie közelgő Marathonját is elhalasztották, hogy több időt kapjon a csiszolásra.

Ez nem jelenti azt, hogy minden új élőszolgáltatású játék kudarcot vall. Például a Helldivers 2 több mint 19 millió példányban kelt el, és továbbra is népszerű élőszolgáltatású akciójátéknak számít. Azonban a Helldivers 2-t az Arrowhead Game Studios fejlesztette, amely már bőven rendelkezik tapasztalattal az ilyen típusú játékok készítésében. Kérdéses, hogy a Sony és más nagy AAA cégek folytatják-e az új élőszolgáltatású játékok sikerének hajszolását, vagy követik Layden tanácsát, és inkább az egyjátékos élményekre összpontosítanak.

Forrás

Shares: