Meghan Morgan Juinio, a korábbi God of War stúdióvezető, figyelmeztette a nagy kiadókat, hogy ne csak a nagy költségvetésű AAA játékokra összpontosítsanak. Ahogy a videojáték-ipar fejlődött, úgy a játékok terjedelme is nőtt, de a nagy szereplők is küzdöttek a csalódást keltő eladásokkal és pénzügyi nehézségekkel. Most a volt God of War rendező néhány tanácsot adott arra vonatkozóan, hogyan kerülhetik el a cégek a legrosszabb következményeket.

A God of War maga is kiemelkedő AAA franchise, amely hatalmas sikert aratott. A 2018-ban indult aktuális generációs felújítás óriási siker volt, és most már jelek mutatkoznak arra, hogy új God of War játék fejlesztés alatt áll, amely lehet egy fő játék Egyiptomban, vagy egy spin-off, amely más műfajba merülhet. Bár a részletek még rejtélyesek, a franchise iránti izgalom magas, de a volt vezetője azt javasolja, hogy az iparnak talán el kellene mozdulnia a nagy AAA kiadásoktól, legalább egy kicsit.

Juinio, aki a Santa Monica Studio társigazgatója és termékfejlesztési igazgatója volt 2025 júniusáig, a Game Developerrel folytatott beszélgetésében elmondta, hogy a nagy játékkiadók a pandémia után túlságosan a AAA címekre összpontosítottak. Juinio hisz a „kreativitás és innováció erejében” a játékok világában, és úgy véli, hogy a nagy költségvetésű projektek mellett érdemes lenne alacsonyabb befektetésű, de kísérletezőbb játékokat is felfedezni, amelyek a stúdiók által kívánt eredményeket hozhatják. Ezt a nézőpontot alátámasztja, hogy az elmúlt évben a Split Fiction több mint négy millió példányban kelt el néhány hónap alatt, míg az EA nagy címek, mint a Dragon Age: The Veilguard és az EA Sports FC 2025, nem teljesítettek az elvárásoknak megfelelően.

Ugyanakkor Juinio nem vetette el teljesen az AAA játékokat, kiemelve, hogy egy drága, hosszú fejlesztési ciklusú cím esetén „potenciálisan nagyon nagy” nyereség érhető el, ha az jól teljesít. Azonban hangsúlyozta, hogy ha a cégek nem diverzifikálnak más, talán kreatívabb projektekbe, akkor a több erőforrás befektetése ezekbe a játékokba nem segít megtörni a leépítések, bezárások és lemondások ciklusát, amely az ipart sújtja. A közelmúltban történt hatalmas megjelenések ellenére a videojáték szektor nem volt kegyes, hiszen a Microsoft 2025-ben több ezer alkalmazottat bocsátott el, és sok fejlesztő stúdió zárta be kapuit, illetve mondta le projektjeit.

Jelenleg úgy tűnik, hogy az AAA játékok nem tűnnek el, és nem is csökkennek. Számos közelgő játék költségvetése több száz millió dollár, a GTA 6 pedig állítólag 1 milliárd dolláros költségvetéssel készül, így érdekes lesz látni, hogyan alakulnak ezek, és milyen hatással lesznek az iparra. Természetesen az indie sikertörténetek is megjelennek, mint például a Hollow Knight: Silksong. A jövő bizonytalan, de néhány iparági veterán szerint a videojátékoknak diverzifikálniuk kell a fejlődés érdekében.

Forrás

Shares: