Meghan Morgan Juinio, a korábbi God of War termékfejlesztési igazgató, nemrégiben megvédte a generatív mesterséges intelligencia (AI) használatát a játékfejlesztésben. A generatív AI a játékiparban nagyon vitatott téma, és a God of War veteránja az utolsó, aki kiállt mellette.

Az OpenAI 2022-es ChatGPT bevezetése óta a generatív AI az egyik legbeszéltebb téma lett számos területen, beleértve a játékipart is. Sok fejlesztő ellenzi a generatív AI alkalmazását, de a technológia folyamatosan fejlődik és egyre több felhasználót vonz.

Juinio egy IGN-nek adott interjúban, a legutóbbi Gamescom Asia x Thailand Games Show során, védelmébe vette a generatív AI használatát a játékfejlesztésben. Szerinte az AI csupán egy eszköz, amely kiegészíti a fejlesztők képességeit, és ha nem ölelik át, akkor „eladják magukat”. Juinio hangsúlyozta, hogy a generatív AI fejlődni fog, függetlenül attól, hogy az emberek támogatják-e vagy sem, így a fejlesztőknek érdemes kihasználniuk. A technológiát a procedurálisan generált tartalomhoz hasonlította, például a SpeedTree-hez, amely egy népszerű szoftver, ami valós időben generál fákat, és már több mint két évtizede használják. Juinio azonban elmondta, hogy bár hisz abban, hogy a generatív AI itt marad, soha nem fogja helyettesíteni az emberi érzelmet és kreativitást, mivel a fejlesztőknek továbbra is ötleteket kell kitalálniuk a játékokhoz.

Juinio valószínűleg helyesen gondolja, hogy a technológia nem fog eltűnni a közeljövőben. Legutóbbi jelentések szerint a Sony és a Microsoft is tervezik a generatív AI alkalmazását a játékfejlesztésben, míg más kiadók, mint például a Nintendo, még mindig ellenállnak az ötletnek.

A volt God of War vezető nem az egyetlen, aki védelmébe vette a generatív AI-t a játékiparban. Október elején például egy Battlefield 6 vezetője dicsérte a generatív AI-t, mint „nagyon vonzót”. Ekkor Rebecka Coutaz, a DICE és a Criterion Games alelnöke és ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a technológiát nem használták végső eszközök létrehozására a Battlefield 6-ban, de nagyon pozitívan nyilatkozott a korai fejlesztésben való alkalmazásáról.

Míg a legtöbb fejlesztő, aki nem ellenzi a generatív AI-t, másodlagos eszközként tekint rá, amely segíti a játékok készítését, néhányan még tovább akarnak menni. Néhány héttel ezelőtt Elon Musk bejelentette, hogy 2026 végére generatív AI által készített játékot tervez kiadni. Az ötletet némi szkepticizmus övezte, és még kérdéses, hogy a projekt mennyire lesz sikeres.

Forrás

Shares: