Mark Darrah, a korábbi BioWare ügyvezető producer, elárulta, hogy a Dragon Age: Origins remastere rövid ideig szóba került a stúdióban. Sajnos a projekt nem valósult meg, és a rajongók csak találgathatják, mi lett volna, ha elkészül a remaster.
Egy időben a Dragon Age: Origins és folytatásainak remastere természetes lépésnek tűnt a franchise számára. A BioWare Mass Effect: Legendary Edition-je óriási kereskedelmi sikert aratott, így a hasonlóan népszerű Dragon Age játékok felújítása logikus döntés lett volna. Azóta azonban eltelt több mint négy év a Mass Effect: Legendary Edition megjelenése óta, és nem látni jeleit annak, hogy a régebbi Dragon Age címek új életet kapjanak.
Darrah a MrMattyPlays-nek nyilatkozva megerősítette, hogy a Dragon Age: Origins remasterének hiánya nem a próbálkozások hiányából fakad. Elmondása szerint a gondolatmenet így szólt: „Készítsük el a Frostbite eszközöket, majd keressünk egy tehetséges mod házat, és fizessük meg őket, hogy készítsenek egy remake-et a Dragon Age: Origins-ból. Számos javaslat érkezett arra, hogy van-e mód arra, hogy a Dragon Age: Origins-t előrehozzuk.” A remaster és a remake közötti különbségről így nyilatkozott: „A remaster esetén a Dragon Age 2-t ingyen kapod, a remake-nél viszont nem.”
A projekt elmaradásának oka valószínűleg a pénzügyi helyzet volt. Darrah elmondta, hogy „a stúdiók bizonyos mértékig saját maguk irányítják a pénzügyeiket. Az EA álláspontja valószínűleg az volt, hogy ‘Persze, csináljátok, de a már meglévő pénzkeretből.’ De mi nem tudjuk ezt megtenni, mert más projekteken is dolgozunk.” Ez részben magyarázza, miért a Mass Effect kapta meg a remaster kezelést a Dragon Age előtt. A Mass Effect trilógia teljesen az Unreal Engine 3-on készült, míg minden Dragon Age játék saját motort használt. Darrah szerint ez a Dragon Age remastert „valamelyest ismeretlenül nehezebbé” tette, mint a Mass Effect esetében.
Darrah azt is megjegyezte, hogy az EA „valamennyire ellenzi a remastereket.” Szerinte „furcsa, hogy egy tőzsdén jegyzett cég gyakorlatilag ellenzi a könnyű pénzt,” de manapság lehet, hogy az EA nem bízik túlságosan a Dragon Age IP-ben. Végül is a tavalyi Dragon Age: The Veilguard jelentősen alulmúlta az EA elvárásait, így érthető, hogy a kiadó inkább hagyja, hogy a játékosok hiányolják, mielőtt újra visszahozza a franchise-t a jövőben.
Forrás