A játékosok számára betekintést nyújtva a közelgő sci-fi FPS, a Judas világába, a játék rendezője, Ken Levine új részleteket osztott meg egy egyedi Villainy rendszerről és a "Big 3" karakterekről, akiket a játékos döntései befolyásolnak. Bár a Judas megjelenési időpontja még nem került megerősítésre, a BioShock alkotójának következő nagy címére irányuló játékos lelkesedés folyamatosan nő a friss információk révén, amelyek a történet és a játékmenet mechanikáira vonatkoznak.
A Judas legújabb kulcsművét, amelyet Drew Struzan készített, számos új karakter díszíti, amelyek korábbi trailerekben és teaser anyagokban nem szerepeltek. Az új részletek megerősítik, hogy az NPC-k sokkal hangsúlyosabb szerepet kapnak a Judasban, mint Ken Levine korábbi játékainál. Különösen a Big 3, valamint a játékos által velük való interakciók fogják meghatározni, hogy ki lesz a főgonosz a Judasban.
Kik a "Big 3" gonosztevők a Judasban?
Ken Levine a PlayStation blogján közzétett fejlesztői naplóbejegyzésében új betekintést nyújt a Villainy rendszerbe és a Judas Big 3 karaktereibe, akik egyedi interakciókkal rendelkeznek, amelyek meghatározzák, hogy barátok lesznek-e a játékossal, vagy gyorsan ellenségeskedni kezdenek. Bár Levine nem osztott meg sok részletet a Big 3-ról, elmondta, hogy mindhárom kulcsfontosságú NPC-nek intim háttértörténete van, amelyet a játékos folyamatos interakciók révén ismerhet meg. Hasonlóan a BioShock Infinite-ben Elizabeth-tel való kapcsolatukhoz, minél több időt tölt a játékos egy karakterrel, annál közelebb kerülnek egymáshoz. Ezek a szoros kapcsolatok előnyösek lesznek a játékos számára, mivel a Big 3 segíthet a játékos előrehaladásában.
Azonban az idő korlátozott, és a Big 3 egyik tagja elkerülhetetlenül sértődötté válik, ha a játékos a másik kettőre összpontosít, ami a "elhagyott" karakter gonosztevővé válásához vezet. A játékosoknak választaniuk kell, hogy melyik Big 3 tagot szeretnék előnyben részesíteni, figyelembe kell venniük a megmaradt karakter képességeit is, mivel ezek a tehetségek a játékos ellen fordulhatnak. Levine a Judas Villainy rendszerét a Middle Earth: Shadow of Mordor Nemesis rendszeréhez hasonlítja, de megjegyzi, hogy a Judas Big 3 sokkal közelebb áll a játékoshoz, így az elkerülhetetlen "árulás" és a gonosztevővé válás egy fájdalmas véget jelent a gondozott barátságnak.
Bár az évek során számos BioShock ihlette FPS játék jelent meg, a közönség izgatottan várja a friss belépőt az eredeti cím mögött álló egyik motoros erőtől, amely segített meghatározni a játékmeneti mechanikákat és művészeti stílusokat, amelyek a játék világában elterjedtté váltak. A többféle gonosz kimenet és a játékos döntéseinek prioritása révén a Judas világosan megkülönbözteti magát a szellemi elődeitől és versenytársaitól.





